چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-06-20 14:29 - شماره خبر : 9766 0
مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار کرمانشاه تاکید کرد:

به‌کارگیری فضای مجازی برای انتقال فرهنگ‌ شهادت

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: استفاده از خلاقیت و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و زبان هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند اثر ماندگاری برای نسل جدید جامعه به یادگار بگذارد.

سردار مرادعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: تفصیل و بازخوانی مباحث حوزه دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های مهم برای تشکیلات نیروهای مسلح، به ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کشور و استان‌ها است.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان کرد: در کنار تشکیلات نیروهای مسلح، مراکز فرهنگی نیز وظیفه دارند که با تولید محتوای مناسب و فاخر، نهضت تولید محتوا به راه بیندازند و در این عرصه خطیر می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: با تولید محتوایی که در راستای جهاد تبیین عرصه دفاع مقدس انجام می‌شود، نسل جوان باید با افتخارات و موفقیت‌های هشت سال دفاع مقدس به خوبی آشنا شود تا بتواند در ابعاد مختلف الگوگیری و بهره‌برداری کند.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اذعان کرد: با تولید محتوای مناسب، ارزشمند و تخصصی در حوزه دفاع مقدس، نه‌تنها نسل جوان، بلکه همه اقشار جامعه می‌توانند از افتخار‌آفرینی‌های رزمندگان در دفاع مقدس الگوبرداری کنند.

محمدی با اشاره به ظرفیت کنگره ملی شهدا، تأکید کرد: کنگره شهدا ظرفیت مناسبی برای انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده است؛ لذا برگزاری آن امری ضروری است چرا که مجاهدت‌ و ایثار رزمندگان باید به نسل آینده منتقل شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری کنگره‌های شهدا، احیای ارزش‌های اسلامی در سطح جامعه را به دنبال دارد و می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه واژه‌های ایثار و شهادت در میان نسل‌های جوان و آیندگان باشد.

محمدی با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی شهدا می‌تواند نتایج مهمی در سطح کشور و استان‌ها داشته باشد اظهار کرد: بازدارندگی و ایستادگی در برابر تهدیدات دشمن استکباری، تقویت روحیه‌ شهادت‌طلبی، مقاومت و ایثار، کاهش آسیب‌های اجتماعی و حل معضلات فرهنگی جامعه خصوصاً در بین نسل جوان، تقویت روحیه امید به زندگی در بین جوانان از نتایجی است که کنگره ملی شهدا می‌تواند داشته باشد.

وی در ادامه گفت: معرفی فرهنگ موفق دفاع مقدس، تقویت روحیه جهادی در انجام فعالیت‌های خدمت‌رسانی به مردم و  تقویت روحیه جهادی در مسئولان از مهم‌ترین ثمراتی است که با پیروی از شهدا به دست خواهد آمد.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: محوریت ساختار کنگره شهدا و ساختار اجرایی آن، اعم از تولید محتوا، ادبیات دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌ها و همایش‌ها باید با حضور پیشکسوتان و جوانان باشد تا جوانان بتوانند حضور چشم‌گیری در این ساختار ملی داشته باشند.

محمدی در پایان گفت: استفاده از خلاقیت و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و زبان هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند اثر ماندگاری برای نسل جدید جامعه به یادگار بگذارد، لذا عمق‌بخشی به تولید محتوای دفاع مقدس و انجام اقدامات پژوهشی خصوصاً در ابعاد مختلف تاریخ جنگ و وقایع‌مهم خاطرات دفاع مقدس و مسائل مربوط به آن ضرورت دارد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vwrqj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار