حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
معراجی‌ها؛

سخن شهیدان را به گوش عالم برسانید

سخن شهیدان را به گوش عالم برسانید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید کرم طهماسبی در وصیت‌نامه خود نوشته است: «سخن شهیدان را به گوش عالم برسانید؛ برادران عزیز و همرزمان خوبم اسلحه‌ام را زمین نگذارید و گوش به فرمان امام امت راهم را ادامه دهید».

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید کرم طهماسبی کله‌جوبی در سوم مهرماه ۱۳۳۵ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در یکی از محلات فقیرنشین کرمانشاه دیده به جهان گشود و دوران تحصیلی را تا اخذ دیپلم گذراند.

با اوج گیری مبارزات انقلابی مردم بر علیه رژیم پهلوی در خیل مبارزان جبهه حق قرار گرفت و در اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات مردمی حضوری فعال داشت. در سرکوب ضد انقلابیون غائله کردستان رشادت‌های فراوان از خود نشان داد و برای حفاظت از پادگان کردستان بسیار تلاش کرد.

هنوز فجایع عمال ضد انقلاب در غرب کشور آرام نشده بود که جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی آغاز شد و در این میان لحظه‌ای آرام نداشت به همین علت راهی جبهه‌های جنوب شد و به دلیل مجاهدات‌ها و لیاقت‌های فراوانی که در راه دفاع و حفاظت از دین، انقلاب و کشور از خود نشان داد به عنوان فرمانده سپاه پاسداران در اسلام آبادغرب و فرمانده سپاه در صحنه نبرد مشغول خدمت شد.

عمو کرم که شوری حسینی در سر داشت با حصر آبادان خود را به منطقه رساند و در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس شرکت کرد و سرانجام در نزدیکی دروازه خرمشهر در تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۱ در سن ۲۶ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر کرمانشاه به خاک سپرده شده است.

سخن شهیدان را به گوش عالم برسانید

شهید کرم طهماسبی در وصیت‌نامه خود نوشته است: «خدایا، پروردگارا میدانم که در راه اسلام و قرآن چه ناچیز است قطره‌هایی سرخ خون من. الهی، ببخش این بنده‌ای سراپا تقصیرت را؛ مادر عزیز و خواهران مهربانم حال وقت آن رسیده که با رسالت زینب‌وار خود مقاوم و استوار قامتتان را بلند گیرید وندای الله اکبر، خمینی رهبر سر داده و سخن شهیدان را به گوش عالم برسانید؛ برادران عزیز و همرزمان خوبم اسلحه ام را زمین نگذارید و گوش به فرمان امام امت راهم را ادامه دهید که اطمینان دارم خواهید داد».

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از