حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب خبر داد:

بیش از هفت‌هزار نفر متقاضی نهضت‌ملی‌مسکن در سرپلذهاب

بیش از هفت‌هزار نفر متقاضی نهضت‌ملی‌مسکن در سرپلذهاب

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: تعداد هفت هزار و ۷۷۱ نفر در طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون درخواست دو هزار و ۷۰۰ نفر تایید نهایی شده‌ است.

صدراله بابلی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های دولت سیزدهم است که با جدیت تمام در دستور کار قرار دارد. 

 

فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: برای تحقق منویات رئیس جمهور و راهبرد دولت در بحث ساخت مسکن ملی و خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد این شهرستان نیازمند تلاش، هماهنگی، جدیت و انسجام دستگاه‌های متولی هستیم. 

 

  وی عنوان کرد: موضوع «زمین» و انتخاب مکان یک اولویت و عامل مهم برای اجرای موفقیت‌آمیز طرح مسکن است از این رو مکان‌گزینی برای اجرای این طرح بسیار مهم است. 

 

 بابلی ادامه داد: در طرح نهضت مسکن ملی تعداد هفت هزار و ۷۷۱ نفر ثبت‌نام کرده و تاکنون دو هزار و ۷۰۰ نفر تأیید شده‌اند.

 

  فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۱۲۰ هکتار زمین مورد نیاز است، ادامه داد: تاکنون بیش از هفت جلسه برگزار شده‌ است که مشکل تامین زمین برطرف شود. 

 

وی گفت: در بحث نهضت ملی مسکن که مهم‌ترین مطالبه و خواست مردم این شهرستان است بعد از پیگیری‌های بسیار، زمینی در نزدیکی قره‌بلاغ از توابع این شهرستان به مساحت حدود ۵۳ هکتار انتخاب شده و استعلامات و امور مربوطه آن در حال انجام است. 

 

بابلی افزود: در این زمین یک شهرک مسکونی منفصل احداث خواهد شد و در این میان طرح‌ها و مشاور آن نیز انتخاب شده‌است. 

 

وی بیان کرد: در اجرای این پروژه‌ها ارتفاع‌سازی مانند پروژه‌های قبلی نخواهیم داشت و این منازل حداکثر در دو یا سه طبقه احداث خواهد شد. 

 

بابلی تصریح کرد: علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های خودمالکی و بازسازی بافت فرسوده نیز بهره خواهیم گرفت که در این خصوص تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بافت فرسوده آماده است و افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به درگاه طرح نهضت ملی مسکن از این تسهیلات استفاده کنند.

 

وی در پایان گفت: یک بخش از اراضی را برای مسکن حمایتی در دست اقدام داریم که در حال انجام توافق و انجام امور آن هستیم که در سرپل‌ذهاب بستر مناسبی برای مسکن‌دار شدن مردم در دست باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از