حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبر داد:

تایید صلاحیت ۱۳ داوطلب دیگر انتخابات در کرمانشاه

تایید صلاحیت ۱۳ داوطلب دیگر انتخابات در کرمانشاه

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از تأیید صلاحیت ۱۳ نفر از داوطلبانی که در مرحله بررسی در هیأت‌های نظارت استانی و هیأت مرکزی نظارت تأیید یا احراز نشده بود، توسط شورای نگهبان خبر داد.

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در تاریخ ۱۶ دی‌ماه اسامی اولیه داوطلبان تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان اعلام شد که طی آن ۲۱۹ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه صلاحیت آن‌ها تایید شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: ۲۵۱ نفر از این تعدادعدم تأیید وعدم احراز صلاحیت را اخذ کرده و تعداد ۲۰ نفر هم شرایط حضور را نداشته و ردصلاحیت شدند.

شعبانی تصریح کرد: داوطلبان و نامزدهایی که نسبت به‌عدم تأیید صلاحیت خود اعتراض داشتند طی سه روز از تاریخ ۱۷ الی ۱۹ دی‌ماه فرصت داشتند تا به صورت غیرحضوری و الکترونیکی نسبت به‌عدم تأیید صلاحیت خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان هم تا ۱۹ بهمن‌ماه برای رسیدگی به اعتراضات زمان دارد و نتایج را ۲۰ بهمن‌ماه اعلام خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر اساس اعلام شورای نگهبان امروز لیست جدیدی از تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای منتشر شده که از استان کرمانشاه ۱۳ نفر توانسته‌اند تأیید صلاحیت شوند.

شعبانی خاطر نشان کرد: این افراد از حوزه‌های انتخابیه اسلام‌آبادغرب و دالاهو، کرمانشاه، سنقر، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و گیلانغرب، کنگاور و صحنه و هرسین هستند.

وی با اشاره به فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: سوم الی ۹ اسفند ماه فرصت تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است و ۱۰ اسفند نیز ممنوعیت تبلیغات و سرانجام یازده اسفند ماه برگزاری انتخابات را خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تأکید بر رقابتی بودن فضای رقابت برای داوطلبان، گفت: تأیید صلاحیت شده‌ها آماده رقابت انتخاباتی هستند اما این سلامت و صلاحیت توسط هیأت نظارت و شورای نگهبان به صورت مداوم حتی تا روز انتخابات در حال پایش و رصد است، لذا داوطلبان مراقب رفتار انتخاباتی خود باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از