پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-09 22:49 - شماره خبر : 8487 0
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبر داد:

تبدیل کرمانشاه به کارگاه بزرگ ساخت مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تبدیل کرمانشاه به کارگاه بزرگ ساخت مسکن با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رامین الماسی عصر امروز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نشست شورای مسکن استان کرمانشاه اظهار داشت: جلسه ۲۳۵ شورای مسکن استان کرمانشاه امروز با حضور اعضای این شورا در محل پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی برگزار شد که طی آن آخرین وضعیت پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکلات اتخاذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر کرمانشاه سعی شده پیرامون سکونت‌گاه‌های غیررسمی قرار گیرد زیرا سرانه عمومی این مناطق پایین است و در همین راستا با جانمایی این پروژه‌ها در مجاورت این شهرک‌ها تلاش شد تا مشکلات این محلات با طرح نهضت ملی مسکن کاهش یابد.

الماسی تصریح کرد: هم‌اکنون با جانمایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در مجاورت سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساخت و ساز توسط خود مردم این مناطق در حال انجام است و مردم پیام بازآفرینی شهری را دریافت کردند.

وی ادامه داد: پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی شهرک مهدیه در گام نخست اثرگذاری خود را در این شهرک ایجاد کرده و رونق خوبی در موضوع ساخت و ساز در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: استان کرمانشاه به کارگاه بزرگ تولید مسکن تبدیل شده و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها فاصله بین عرضه و تقاضا کاهش می‌یابد و همین موضوع مشکل نبود مسکن کافی و افزایش اجاره‌بها را کاهش خواهد داد.

الماسی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۳ هزار قطعه زمین به مردم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده و ۵۵ هزار مسکن شهری و روستایی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصد در حال ساخت است و به الگویی برای تمام کشور تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: الحاق ۴۲۰ هکتار زمین در شهر کرمانشاه و جوانرود به محدوده شهری اضافه شده و تا آخرین نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه را پوشش خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شرایط مسکن خبرنگاران عنوان کرد: مسکن خبرنگاران در شهرک امام در پروژه‌های سه طبقه حیاط‌دار در حال اجرا است اما متقاضیان باید نسبت به واریز اقساط اقدام کنند زیرا در صورت عدم تأمین متقاضی کافی مجبور به جایگزینی از سایر پروژه‌ها خواهیم شد.

https://mersadnews.ir/short/4yjxl
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار