حالت تاریک
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

سند مهندسی فرهنگی استان‌ کرمانشاه تدوین می‌شود

سند مهندسی فرهنگی استان‌ کرمانشاه تدوین می‌شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه مسئولان و کارشناسان در دستگاه‌های مختلف پنج موضوع فرهنگی را با توجه به اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم بررسی می‌کنند، گفت: سند مهندسی فرهنگی استان تدوین می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، پوریا جلالی ظهر روز شنبه هفتم بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده‌ ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تبیین سند مهندسی فرهنگی اظهار داشت: سند فرهنگی کشور سال ۹۳ پس از تصویب، ابلاغ و تدوین برش استانی آن از چند سال پیش مطرح شد اما اجرای آن از سال ۱۴۰۰ در استان در حال پیگیری است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: سند مهندسی فرهنگی کشور سند جامعی است که موضوعاتی مانند سبک زندگی و خانواده نشاط اجتماعی روابط بین‌المللی و جهانی حوزه فرهنگ و ارتباطات درونی حوزه فرهنگ را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی گفت: پنج اولویت اصلی فرهنگ کرمانشاه شناسایی و مشخص می‌شود و بر مبنای آن در ذیل اسناد بالادستی و سند اصلی که در کشور تدوین شده برنامه‌ریزی خواهد شد و تکالیف همه دستگاه‌ها و ادارات مرتبط مشخص می‌شود.

جلالی ادامه داد: پیش از این چون هدف مشخص نبوده و متاسفانه ما بر مبنای یک برنامه واحد و جامع پیش نرفته‌ایم قطعاً شاهد نتایج مطلوبی در حوزه فرهنگی نبوده‌ایم علاوه بر این وضعیت عمومی فرهنگ، هنر، رسانه و اجتماع در سطح شهر گویای همین مطلب است از این رو مسئولان فرهنگی باید جدیت بیشتری در ایجاد تعاملات سازنده با سازمان‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که تعاملات و برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت نگیرد و نقشه راه فرهنگی استان به درستی طرح‌ریزی نشود حتی پس از سالیان طولانی هم در حوزه برنامه‌های فرهنگی هنری و اجتماعی نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.


جلالی گفت: تنظیم سند فرهنگی و تبیین و اجرای آن نه تنها یک وظیفه اداری و اجرایی بلکه یک وظیفه شرعی نیز هست تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ تکالیف ما را در حوزه شرعی چند برابر می‌کند.‌


وی خاطرنشان کرد: مقرر شده مسئولان و کارشناسان در دستگاه‌های مختلف قرار است پنج موضوع فرهنگی را با توجه به اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم بررسی کنند.


جلالی بابیان اینکه یک مهندسی فرهنگی در کشور ترسیم و به همه ادارات ارسال شده است، تصریح کرد: در سند فرهنگی قرار بر این است که سازمان‌ها و ادارات پنج اولویت فرهنگی هنری و اجتماعی استان را در دستگاه‌های خود اجرا و برای شورای فرهنگ عمومی استان تحویل دهند.


وی بیان کرد: این اولویت‌ها در جلساتی بحث و بررسی خواهند شد این جلسه یک کارگروه مشورتی تخصصی را نیز انتخاب کرده است که جزئیات طرح را مورد بررسی قرار خواهند داد که پس از تصویب اولویت‌ها در این شورا و بررسی آن توسط کارگروه تخصصی مصوبات آن به معاونت سیاسی استانداری ارجاع خواهد شد.


جلالی ادامه داد: از طریق سازمان برنامه و بودجه آن را قطعی کرده و به شورای فرهنگی کشور ابلاغ خواهد شد و شورای فرهنگی کشور نیز آن را به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد کرد.


سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این ابلاغیه تکلیف سازمان‌ها ادارات مختلف برای موضوعات و معضلات مطرح شده به روشنی مشخص خواهد شد و تصمیمگیری‌های شخصی در سازمان‌ها برچیده خواهد شد.

سند مهندسی فرهنگی استان‌ کرمانشاه تدوین می‌شود

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از