چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-06-20 19:58 - شماره خبر : 9774 0
افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی در استان؛

تلاش برای پایان تنش آبی در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۵ جشن پایان تنش آب شرب سالم در استان کرمانشاه را برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رضا داوودی امروز سه‌شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی به شهر سرمست و روستاهای بیگ‌رضایی، علی‌رضاوندی، داربادام، ژاومرک علیا و ژاومرک سفلی در جوانرود، این طرح را از مهم‌ترین ‌پروژه‌های آب‌رسانی استان عنوان کرد و اظهار داشت: مردم شهر سرمست سال‌ها دچار مشکل بی‌آبی بودند و اکنون آب پایدار به این شهر رسیده است.

 

وی با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی به شهر سرمست به همراه ۲۵ روستای مسیر در دو حوزه شهرستانی گیلانغرب و اسلام‌آبادغرب اجرا شده، افزود: مجموع اعتبارات این طرح‌ها یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال بوده است.

 

داوودی با اشاره به اینکه امروز پروژه‌های آب‌رسانی به شهر سرمست و پنج روستای در مسیر افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: آب‌رسانی به سایر روستاها نیز در گام‌های نهایی است. 

 

وی اعتبار این بخش از پروژه را ۸۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد که از منابع ملی، استانی و منابع پروژه‌های محرومیت‌زدایی تأمین شده است.

 

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با آب‌رسانی به شهر سرمست و پنج روستای در مسیر آن در گیلانغرب، ۶ هزار و ۵۷۰ نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

 

داوودی از اجرای ۳۴ کیلومتر لوله‌گذاری و خط انتقال، احداث چهار مخزن به ظرفیت هزار مترمکعب و دو ایستگاه پمپاژ برای این طرح آب‌رسانی خبر داد.

تلاش برای پایان تنش آبی در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه به طرح جهش آب‌رسانی به روستاهای استان اشاره و عنوان کرد: طی دو سال اخیر ۳۶۹ روستا را آب‌رسانی کردیم، به‌گونه‌ای که تقریباً هر دو روز یک روستا آب‌رسانی شده است.

 

داوودی کرمانشاه را از استان‌های پیش‌رو در حوزه طرح‌های جهش آبرسانی روستایی برشمرد و تاکید کرد: دو قرارداد آب‌رسانی به روستاها با سپاه پاسداران داریم که در مجموع ۸۶۰ روستا تا پایان سال ۱۴۰۵ در قالب این پروژه‌ها آب‌رسانی خواهند شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: این روستاها شامل روستاهای بدون آب، روستاهای با تنش آبی جدی و روستاهایی است که تأسیسات آن‌ها فرسوده است.

 

وی با بیان اینکه قرارداد اول آب‌رسانی به ۳۴۹ روستا در دستور کار است، از پیشرفت نزدیک به ۱۰۰ درصدی پروژه‌های آب‌رسانی روستایی در قالب قرارداد اول خبر داد.

 

به گفته این مسئول، در قرارداد دوم نیز آب‌رسانی به ۵۱۱ روستا در دستورکار است که در این بخش نیز ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت داریم.

 

داوودی خواستار تأمین اعتبار این طرح‌ها برای افتتاح هرچه زودتر آب‌رسانی به روستاهای استان شد و گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۵ جشن پایان تنش آب شرب سالم در استان کرمانشاه را بگیریم.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/en5JZ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار