حالت تاریک
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه:

توسعه شهر کرمانشاه با مشارکت شهروندان محقق می‌شود

توسعه شهر کرمانشاه با مشارکت شهروندان محقق می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه گفت: توسعه شهر کرمانشاه، با مشارکت شهروندان محقق می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد و به نقل ااز طلاع رسانی شهرداری کرمانشاه امیر رضا همایون دولتشاهی ضمن یاد آوری تاریخ و فرهنگ غنی شهر کرمانشاه و شهروندان آن، اظهار کرد: با نگاهی به گذشته موارد موفقی از مشارکت شهروندان با مجموعه مدیریت شهری را میبینیم و این یعنی استفاده از این ظرفیت موفقیت آمیز خواهد بود  

وی افزود: مطالبه گری‌های منطقی از سوی مردم به عنوان سرمایه انسانی شهرها رکنی اصلی در توسعه شهر است و هنگامی که شهروندان خواستار توسعه و تحول در شهر باشند مجموعه مدیریت شهری هم وظیفه دارد که زمینه مشارکت آنان را فراهم کند.

مشاور شهردار و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه حضور و نقش شهروندان و مشارکت آن‌ها در تهیه طرحهای توسعه شهری مدت‌ها نادیده گرفته شده یا بسیار کمرنگ بوده است.

دولتشاهی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در یکسال اخیر با تأکید شهردار کرمانشاه و همکاری برخی از تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها دولتی همچون شورای اسلامی شهر، فرمانداری و استانداری، مقوله توانمند سازی به همراه آینده نگری، توسعه منطقی و متعادل مناطق شهری و شناخت استعدادهای بالقوه و بالفعل خصوصاً در مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه گفت: باید مجموعه شهرداری به این یقین برسد که اعتماد مردم بهترین سرمایه مدیریت شهری است و با اعتماد سازی دو سویه در راستای رضایت مندی اجتماعی گام برداریم.

وی افزود: تنها با اعتماد سازی می‌شود تعلق شهروندان به محل سکونتشان را بالا برد و شاهد مشارکت بیشتر شهروندان در کنار کارکنان شهرداری بود.

دولتشاهی عنوان کرد: مشارکت شهروندان ابزاری قوی و ضروری برای آگاهی درست در فرایند برنامه‌ریزی مناسب است و هم اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته که در مدیریت شهری خود نتایج موفقی دارند از این ظرفیت به درستی استفاده کرده‌اند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از