حالت تاریک

توضیحات دفتر امور بانوان استانداری کرمانشاه درباره اتفاقی‌تلخ

توضیحات دفتر امور بانوان استانداری کرمانشاه درباره اتفاقی‌تلخ

دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه درباره خودکشی یک دختر در حاشیه برگزاری یک دوره آموزشی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه درباره اتفاقی تلخ در حاشیه برگزاری یک دوره آموزشی به شرح ذیل است توضیحاتی ارائه داد.

بسم الله الرحمن الرحیم


پیرو انتشار خبری پیرامون پایان تلخ زندگی یک نوجوان آسیب‌دیده در آذرماه امسال در شهرستان صحنه و مطرح شدن چند ادعای غیرکارشناسی و غیرمنطقی از سوی برخی افراد، چند نکته را به اطلاع مخاطبان شریف می رساند:

1.  بدیهی است که دوره های آموزشی کارشناسی شده در حوزه های اجتماعی و فرهنگی، پس از شناسایی هدفمند و دقیق آسیب های جامعه و احصا و تدوین محتوای  مناسب و موثر برای اقشار هدف و آسیب دیده برگزار می شود تا افراد با کمک آموزش های دریافتی بتوانند تاب آوری خود را افزایش داده و از آسیب های اجتماعی فاصله بگیرند و به سمت یک زندگی پایدار، سالم و با نشاط حرکت کنند. مخاطبان دوره آموزشی «بانوان سرپرست خانواده» در شهرستان صحنه(8 تا 10 آذرماه 1402) هم با همین دقت و حساسیت انتخاب شدند و یک دوره علمی و تدوین شده با حضور اساتید مطرح کشوری و مدیران حوزه بانوان وزارت کشور برای آنها برگزار شد.


2.  مجریان دوره آموزشی از مادران سرپرست خانواده خواسته بودند که به همراه فرزند خود در دوره حاضر شوند تا با همراهی اساتید و تسهیلگران حاضر در دوره، در کنار بالابردن تاب آوری، امید به زندگی و مهارت های رفتاری و کاری مادران و فرزندان را با هم افزایش داده و از حرکت آنان به سمت تصمیمات اشتباه و هزینه زا جلوگیری کنند. این برنامه ریزی دقیق گرچه تاثیر محسوسی بر روی حدود 150 بانوی حاضر و دختران آنها در دوره آموزشی گذاشت اما متاسفانه یک اتفاق غم انگیز و دردناک هم در گوشه ای از اردوگاه 20 هکتاری امام حسن مجتبی(ع) صحنه رخ داد و یک دختر نوجوان که سالها در معرض چندین آسیب اجتماعی و مشکل خانوادگی قرار داشت، تصمیم گرفت به زندگی خود پایان دهد. گویا در سالهایی که متولیان و بزرگترها باید از او سراغ می گرفتند و مانع از رسیدن وی این خطای بزرگ می شدند، از پیگیری و برگزاری چنین آموزش هایی غفلت شده بود.


3.  خبر این رویداد تلخ به درخواست خانواده نوجوان، رسانه ای نشد و تلاش شد که حرمت و آبروی این خانواده محترم حفظ شود. کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای وظایف خود بلافاصله به سراغ خانواده مرحومه رفت و حمایت های لازم را انجام داد. متاسفانه پس از گذشته حدود دو هفته از این رویداد تاثرآور، برخی افراد بدون توجه به درخواست خانواده متوفی و در اقدامی دور از اخلاق، اقدام به عمومی کردن جزییات این رویداد ناگوار کرده و عجیب تر اینکه آن را ابزاری برای هجمه به متولیان دوره آموزشی کرده اند.


4.  واقعیت این است که به دلیل عدم برنامه ریزی و غفلت از حوزه آسیب های اجتماعی و نبود برنامه ریزی برای کاهش مشکلات اجتماعی و فرهنگی و افزایش تاب آوری، اتفاقات ناخوشایندی مانند نمونه مذکور احتمال وقوع بیشتری یافته است. اتفاقا متولیان دوره آموزشی «بانوان سرپرست خانواده» درست با همین هدف و برای عدم تکرار اشتباهات گذشته، به دنبال افزایش امید، نشاط و تاب آوری در بین زنان استان بوده و هستند. به عبارت دیگر پایان دادن نوجوان نکون بخت به زندگی خود، تاییدی است بر اینکه چنین دوره ها و آموزش هایی باید با قوت و گستردگی بیشتر ادامه یابد و مورد توجه و حمایت عمومی قرار گیرد تا اتفاقات تلخ کمتری در استان رخ دهد.


5.  بی شک در این مسیر رسانه ها به عنوان یک یار و بازوی موثر و کلیدی می توانند در کنار نهادهای حمایتی و متولی حوزه آسیب های اجتماعی قرار گیرند و  برای کاهش دردهای اینچنینی که استان کرمانشاه همواره داغدار آن بوده، فعالیت کنند و به افراد فرصت طلب و بی دغدغه ای هم که دنبال گرفتن ماهی سیاسی و مالی از آب گل آلود مشکلات اجتماعی هستند، اجازه عرض اندام ندهند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از