حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
تولیدات دانش‌بنیان از خروج ارز جلوگیری می‌کند
عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

تولیدات دانش‌بنیان از خروج ارز جلوگیری می‌کند

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرگذاری قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: تولیدات دانش‌بنیان از خروج ارز و وابستگی اقتصاد کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمد رشیدی صبح امروز در همایش شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: توجه به اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با برنامه‌ریزی و تلاش‌های فراوان با توجه به اهمیت تولید به ویژه تولیدات دانش‌بنیان توانست قانون حمایت دانش‌بنیان‌ها را مصوب و برای اجرا در اختیار دولت قرار دهد.

رشیدی تصریح کرد: متولیان شرکت‌های دانش‌بنیان حتماً قانون حمایت از این حوزه را مطالعه و نقاط ضعف و قوت آن را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش دهند زیرا برخی قوانین در مرحله اجرا دچار نواقصی هستند که می‌توان آن‌ها در مجلس اصلاح کرد.

وی ادامه داد: تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مباحث بسیار مهم و اساسی برای رشد و توسعه است، زیرا با توجه به شرایط کشور اکثر شرکت‌ها با مشکل تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی مواجه هستند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی سال‌های اخیر با توجه به اهمیت و ضرورت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان پیشتازان عرصه علم و فناوری سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی از ۳ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رشیدی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان دارد، عنوان کرد: این شرکت‌ها در حوزه‌های صنایع شیمیایی، کشاورزی و صنعت فعال هستند و به لحاظ کمی و کیفی در غرب کشور پیشتاز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری می‌تواند با همکاری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه نقش اثرگذاری در حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدات دانش‌بنیان می‌تواند از خروج ارز جلوگیری کند، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به دولت و مجلس در مدیریت کشور کمک می‌کنند زیرا منابع ارزی کشور محدود است.

رشیدی تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر اینکه به خودکفایی و اشتغال کشور کمک می‌کند، می‌تواند زمینه استقلال کشور را در حوزه اقتصادی نیز فراهم کنند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از