حالت تاریک

تولید سالانه ۸ هزار تن محصولات گلخانه‌ای

تولید سالانه ۸ هزار تن محصولات گلخانه‌ای

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: سالانه حدود ۸ هزار تن محصولات گلخانه‌ای جالیزی و صیفی‌جات در استان تولید می‌شود.

ایرج بهرامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اهمیت تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای برای محیط زیست و جامعه کاملا آشکار است چرا که در این محصولات حداقل سموم شیمیایی استفاده می‌شود.

 

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر بین ۵۰ تا ۶۰ هکتار گلخانه فعال در استان وجود دارد که سالانه بالغ بر ۸ هزار تن انواع محصولات صیفی و جالیزی تولید می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه این محصولات برای صادرات و ارزآوری باید گواهی سلامت داشته باشند، گفت: تاکنون تعداد سیزده نوع محصول در زمره محصولات گواهی شده قرار گرفته‌اند.

 

بهرامی تصریح کرد: با توجه به محول شدن وظیفه نظارت بر فرایند تولید و ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی به سازمان حفظ نباتات کشور، ثبت اطلاعات تولیدکنندگان، محصولات و عملیات کشاورزی مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت برای محصولات گلخانه ای و زراعی و باغی در سامانه سانکا و سماک به کارشناسان سازمان نظام مهندسی واگذار شده است.

 

وی حفظ سلامت و بهداشت باغی، گلخانه‌ای و زراعی را هم برای مصرف داخلی و هم صادرات از اصول اغماض ناپذیر دولت مردمی دانست و این مهم با جدیت از سوی جهاد کشاورزی پیگیری و اجرا می‌شود.

 

 

بهرامی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی بدون شناسه کیو آر امکان پذیر نیست، گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می‌تواند برای دریافت این کد و نحوه مراحل آن به جهادکشاورزی شهرستان یا مرکز خدمات در دهستان‌ها مراجعه کنند. 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه، ایجاد واحدهای گلخانه ای و توسعه آنها نقش موثری در زمینه ایجاد اشتغال دارد، گفت: اکنون بالغ بر هزار و دویست نفر در گلخانه‌های استان بصورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از