دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-13 18:24 - شماره خبر : 8596 0
رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد:

تکمیل برج فناوری کرمانشاه نیازمند اعتبار ویژه

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: تکمیل برج فناوری کرمانشاه برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه است.

سیامک آزادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پارک علم و فناوری فعالیت خود را از سال ۸۴ تحت عنوان مراکز رشد برای حمایت از کسب و کارهای خلاقانه و مبتکرانه بر اساس ایده‌های دانش‌بنیان آغاز کرده و همواره سعی داشته مأموریت‌ها و وظایف خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهد که در این مسیر موفق بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: یکی از رویکردهای جدید سال جاری در پارک علم و فناوری توجه به حوزه‌های اولویت‌دار استان کرمانشاه متناسب با مزیت‌های منطقه‌ای و ملی با تمرکز بر توسعه زیست‌بوم فناوری برای رشد و ارتقای جایگاه استان است.

آزادی بیان کرد: صنایع شیمیایی، تجهیزات کشاورزی و فناوری شامل نرم‌افزار، بازی دیجیتال و انیمیشن سه حوزه مورد توجه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه است که در مراکز رشد و برج فناوری بزای رشد و ارتقای آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین‌ بار مرکز ساخت بازی دیجیتال و انیمیشن در استان کرمانشاه راه‌اندازی شده و سعی داریم از شرکت‌ها و گروه‌های این حوزه حمایت ویژه‌ای را برای توسعه آنها انجام دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: حوزه اقتصاد دیجیتال نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که طی سال‌های گذشته برای رشد و شکوفایی آن در استان کرمانشاه برنامه‌ریزی شده و فناوری دیجیتال در بسیاری از حوزه‌ها تأثیرگذار است و امکان ورود و ارائه خدمات در بازارهای بین‌المللی برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.

آزادی تصریح کرد: ایجاد و توسعه شرکت‌های اقتصاد دیجیتال و ارائه خدمات نوین در بازارهای جهانی در مقابل فعالیت‌های سایر شرکت‌های دانش‌بنیان با محدویت کم‌تری مواجه است و دانش‌بنیان‌های استان کرمانشاه توانسته‌اند در این حوزه موفق عمل کنند.

وی اضافه کرد: استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و گروه‌های تازه‌تأسیس می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکلی و با پرداخت کم‌ترین هزینه در پارک علم و فناوری مستقر شوند و چنان‌چه فردی بر اساس توانایی و علاقه خود می‌تواند در سایر گروه‌ها عضو شود، پارک علم و فناوری این آمادگی را دارد تا زمینه معرفی افراد مختلف را فراهم کند.

رئیس پارک و علم و فناوری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تکمیل برج فناوری استان کرمانشاه که بزرگترین مجموعه کشور است نیازمند اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان است که نیازمند تخصیص اعتبار که باید از سوی دولت تأمین اعتبار شود تا شرایط را برای حضور مجموعه‌های بیشتری فراهم کنیم.

https://mersadnews.ir/short/4LJx0
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار