حالت تاریک
سرپرست پليس راه استان کرمانشاه:

جاده‌های کرمانشاه لغزنده است؛ رانندگان با احتیاط برانند

جاده‌های کرمانشاه لغزنده است؛ رانندگان با احتیاط برانند

سرپرست رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: باتوجه به بارش برف و باران در محورهای ارتباطی و لغزندگی سطح معابر این استان، رانندگان با احتیاط حرکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ عبدالحسین زارع اظهار داشت:  جاده لغزنده موجب کاهش اصطکاک لاستیک خودرو و پایین آمدن میدان دید خواهد شد و اگر رانندگان نسبت به این عوامل بی‌اهمیت باشند، نتیجه آن وقوع سوانح رانندگی خواهد بود.

وی افزود: رانندگان قبل از سفر از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاکن، چراغ ها، لاستیک‌ها و ترمزهای وسیله نقلیه اطمینان حاصل کنند و تجهیزات زمستانی و لباس گرم و مقداری مواد غذایی خشک و سبک همراه داشته باشند.

زارع ادامه داد: رانندگان قبل از شروع حرکت لازم است از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها مطلع شده و در طول سفر از مسیرهای شناخته شده تردد و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و کوه‌ها و مکان‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد خودداری کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: توجه شود که ورود ناگهانی و سریع به آب گرفتگی‌های روی جاده می‌تواند باعث برهم خوردن تعادل وسیله نقلیه شود، به همین دلیل با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو از قرار گرفتن در این شرایط پیشگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: در این شرایط برای جلوگیری از سر خوردن بایستی به آرامی حرکت کرد و از تغییر مسیر ناگهانی خودداری و قبل از رسیدن به پیچ‌ها به تدریج سرعت را کاهش داد.

زارع در پایان گفت: لازم رانندگان در جاده‌های لغزنده ضمن استفاده از سرعت مطمئنه، فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی خود را حفظ و از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از