حالت تاریک
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه:

کرمانشاه ۴۲۷ خیر مدرسه‌ساز دارد

کرمانشاه ۴۲۷ خیر مدرسه‌ساز دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه نزدیک به ۴۲۷ خَیر حقیقی و حقوقی وجود دارد که در امر مدرسه‌سازی و امور مرتبط با آن فعالیت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مرزبان نظری عصر امروز پنج‌شنبه در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در سالن همایش‌های دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز به منظور تکریم خیرین گران‌قدری است که در بحث مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه آینده کشور در دست آموزش و پرورش آن کشور است، افزود: جوامعی همچون ایران که به‌دنبال آموزش و پرورش و مدارس هدفمند و مقتدر هستند دانش‌آموزانی را تربیت می‌کنند که آینده‌ساز باشند. 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان زمانی به موفقیت‌های آموزشی دست پیدا می‌کنند که بتوانند در فضاهای ایمن تحصیل کنند، گفت: از سال یک‌هزار و ۳۹۶ تاکنون بالغ بر ۴۹۰ مدرسه با همت خیرین استان و با اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد تومان ساخته شده که این رقم بی‌سابقه ناشی از همت مسئولان، مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، اداره آموزش و پرورش و خیرین عزیز است.

نظری ادامه داد: در سال یک‌هزار و ۴۰۲ خیرین استان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان به ۱۰۴ پروژه در بخش مدرسه‌سازی کمک کرده‌اند که بر اساس سند تحول و اهداف سازمان نوسازی مدارس کشور پیش‌بینی می‌شود مشارکت خیرین در این بخش در سال یک‌هزار و ۴۰۳ به مبلغی در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.

وی اظهار امیدواری کرد که با دریافت این کمک‌ها بتوان به توسعه عدالت آموزشی در استان کمک کرد؛ در حال حاضر نوسازی و بهسازی حدود ۱۳۶ مدرسه با حدود ۴۰۰ کلاس درس در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان قرار دارد. 

نظری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک خیرین استفاده از منابع دولتی، کمک سازمان نوسازی مدارس و اعتبارات استانی همه مدارس خشتی، گِلی و ۱۰۷ مدرسه کانکسی با ظرفیت بالای ۱۰ نفر نیز در استان جمع‌آوری و مابقی نیز تا ابتدای مهر ماه تعیین وضعیت خواهد شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه و مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتبارات ملی استان در بخش نوسازی و بهسازی مدارس سه برابر شده و به رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

نظری گفت: حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، در این جلسات نشان‌دهنده اهتمام ویژه ایشان به بخش آموزش و پرورش در استان است، دولت و استانداری در کنار خیرین عزیز برای دستیابی به اهداف آموزشی استان ایستاده‌اند. 

وی تصریح کرد: از سال یک‌هزار و ۳۹۲ تاکنون هزینه‌ای نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان به اصلاح و نصب سیستم‌های گرمایشی در سطح استان اختصاص پیدا کرده است. 

نظری افزود: مدارس استان در سال یک‌هزار و ۴۰۱ با بخاری‌های نفتی خداحافظی کردند و هم‌اکنون کار اصلاح سیستم‌های گرمایشی در مراکز آموزشی استان به طور مداوم در حال انجام است. 

وی گفت: در سال یک‌هزار و ۴۰۲ نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان صرف اصلاح سیستم‌های گرمایشی شده است، هدف از این اقدامات تأمین امنیت برای دانش‌آموزان به منظور تحصیل در فضاهای آموزشی ایمن است.

نظری ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که طی سال گذشته در آموزش و پرورش استان انجام شد اجرای طرح شهید عجمیان بود که هدف از آن شاداب‌سازی مدارس سطح استان بود؛ در گام اول این طرح نماسازی، فضاسازی و زیباسازی حدود ۵۲۶ مدرسه انجام شد.

 این مسئول افزود: در تابستان پیش رو با کمک نیروهای جهادی و اختصاص مبلغ ۲ میلیارد تومان به این طرح، مدارس بیش‌تری نماسازی و زیباسازی خواهند شد. 

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه نزدیک به ۴۲۷ خَیر حقیقی و حقوقی وجود دارد که در امر مدرسه‌سازی و امور مرتبط با آن فعالیت دارند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از