حالت تاریک
رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه:

خدمت‌رسانی بی‌منت به محرومان وظیفه ذاتی سپاه است

خدمت‌رسانی بی‌منت به محرومان وظیفه ذاتی سپاه است

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: سپاه پاسداران در کنار تأمین امنیت مردم جامعه و دفاع از خاک جمهوری اسلامی ایران همیشه خدمت‌رسانی بی‌منت به محرومان را جزو وظایف ذاتی خود می‌داند.

امیرحمزه خزایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان رده‌ای از رده‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی این نهاد حفاظت و حراست از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است، افزود: این نهاد در کنار سایر نیروهای مسلح توانسته با افتخار قله‌های عزت و شرافت را در منطقه و جهان طی کند به نحوی که در این مسیر متلاطم چنان از خود ایثار، رشادت و فداکاری نشان داده که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) اگر سپاه نبود کشور هم نبود. 

وی گفت: این نهاد انقلابی در دوران هشت سال دفاع مقدس دوشادوش سایر رزمندگان اسلام برای دفاع از کیان ایران اسلامی خوش درخشید و بعد از جنگ نیز با حفظ اصل و ماهیت خود در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تأمین امنیت کشور وارد عرصه‌های سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی شد.

خزایی ادامه داد: سپاه با بسیج تمام امکانات و فناوری‌های خود در مناطق صعب‌العبور و محروم کشور اقدام به احداث پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه و خدمات‌رسانی به نیازمندان کرد که در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیز همانند سایر خدمات و وظایف سپاه با اتکا به خدای متعال و نیروهای خدوم خدمات بسیار ارزنده‌ای ارائه داد. 

وی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در حوزه عمرانی می‌توان به آن اشاره کرد عبارتند از: تعمیر و ساخت منازل نیازمندان در مناطق صعب‌العبور و روستایی کشور، احداث راه آسفالت روستایی و بین مزارع، تعمیر و احداث مساجد در مناطق محروم جامعه، ساخت غسال‌خانه‌ها در مناطق و روستاهای محروم، مهار آب‌های سطحی در مناطق روستایی با احداث بند و استخرهای ذخیره آب و همچنین مشارکت در نوسازی و بهسازی مدارس روستایی است.

خزایی خاطرنشان کرد: از دیگر موارد خدمات‌رسانی این نهاد ارزشمند در قسمت‌های غیر عمرانی می‌توان به مواردی همچون ایجاد و کمک به اشتغال برای جوانان نیازمند جویای کار در مناطق محروم با ارائه مشاوره و آموزش، ارائه خدمات و تسهیلات، توزیع جهیزیه به نوعروسان در مناطق محروم، توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به احداث نیروگاه‌های پنج مگاواتی خورشیدی در مناطق محروم با هدف ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های نیازمند و کمک به افزایش تولید برق است.

وی گفت: سپاه در کنار تأمین امنیت مردم جامعه و دفاع از خاک جمهوری اسلامی ایران همیشه خدمت‌رسانی بی‌منت به محرومان را جزو وظایف و شعارهای اصلی و ذاتی خود می‌داند و این اقدامات خداپسندانه را به عنوان یکی از برگ‌های زرین افتخارات خود به حساب می‌آورد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از