حالت تاریک
خرید جو در کرمانشاه توافقی شد
مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه:

خرید جو در کرمانشاه توافقی شد

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: بر اساس قیمت اعلامی خرید تضمینی جو از کشاورزان، تأمین منابع را برای دولت بسیار سخت کرد است به همین خاطر، در هفته گذشته خرید جو از حالت تضمینی به توافقی تبدیل شده است.


ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تأیید خرید تضمینی گندم در تابستان امسال، اظهار داشت: بر اساس قیمت اعلامی خرید تضمینی جو از کشاورزان به نرخ هر کیلوم‌گرم ۱۰ هزار تومان، تأمین منابع را برای دولت بسیار سخت کرد به همین خاطر، در هفته گذشته خرید جو از حالت تضمینی به توافقی تبدیل شده و اتحادیه استان کرمانشاه به عنوان طرف حساب و مباشر از سوی وزارتخانه انتخاب شد.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه در خصوص پرداخت پول کشاورزان، عنوان کرد: از امروز اولین پارت پول جو به کشاورزان پرداخت خواهد شد و به ترتیب چک لیست‌هایی که بارگذاری شده است مطالبات کشاورزان پرداخت می‌شود.

صفایی از ایجاد نظام صنفی جدید در کشور خبر داد و گفت: در نظام صنفی با توجه به ساختار جدید، اتاق اصناف کشاورزی تشکیل شده و پروانه فعالیت برای بهره‌برداری این حوزه به عنوان سندی هویت‌بخش، به پروانه کسب تغییر نام داده است و استان کرمانشاه با تشکیل اتحادیه و اتاق اصناف کشاورزی در ۱۱ شهرستان‌، جزو استان‌های اول و پیشرو در کشور بوده است.

وی در ادامه افزود: در حال تشکیل اتحادیه دوم در سه شهرستان صحنه، کرمانشاه و دالاهو هستیم که با این اقدام در واقع این برنامه کشوری به صورت کامل در استان کرمانشاه اجرا شده و گام بعدی معرفی نماینده اتاق اصناف  شهرستان‌ها و در نهایت معرفی نماینده اتاق استانی به اتاق کشور است که در هفته آینده، انجام خواهد شد.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه اذعان کرد: بخشی از برنامه‌های تعاون روستایی مربوط به سامانه گرمسیری است که برای توانمندسازی و افزایش تولید در سطح تعاونی‌های تولیدی اقداماتی انجام خواهد شد که نتیجه استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی و افزایش تولید و بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.

صفایی از آماده‌سازی روستابازار شهرستان سنقر خبر داد و گفت: سازه‌های روستا بازار شهرستان سنقر آماده شده و  در ماه‌های آینده تجهیز خواهد شد و برای توزیع کالاهای اساسی به همشریان وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شود.

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه در پایان گفت: اتحادیه دامداران استان کرمانشاه با توجه به بررسی مستمر از سامانه بازاریاب، متوجه  نیاز دامداران به تأمین نهاده دامی شده و بر اساس نیاز دامداران نهاده‌ها در سامانه بارگذاری شده و با نرخ مصوب در اختیار دامداران گذاشته می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از