حالت تاریک
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خبرداد:

رسیدگی به ۴هزار پرونده مُسن در کرمانشاه

رسیدگی به ۴هزار پرونده مُسن در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اگر پرونده‌ای بیش از ۶ ماه به طول بینجامد پرونده‌ای مُسن است، گفت: از تعداد پنج هزار و ۴۲ پرونده مُسن در استان به تعداد سه هزار و ۹۹۶ مورد آن رسیدگی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حمیدرضا کریمی در نشست خبری ظهر امروز چهارشنبه که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: قوه قضائیه خصوصا در سه چهار سال گذشته بسیار قانونمندتر پیشرفته است که مهم‌ترین آن سندتحول قوه قضائیه است که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه افزود: در سند تحول قضایی تکلیف همه سازمان‌ها و نهادها روشن شده و برنامه‌های مدونی در نظر گرفته شده مثلا در بحث رسیدگی به دعاوی چند شاخص وجود دارد که برنامه‌ریزی در کاهش اطاله دادرسی یکی از آن موارد است.

 

وی با اشاره به موضوع پیگیری و نظارت بر موارد فوق گفت: کارگروه‌هایی هشت تقریبا در همه ۳۲ شعبه استان بر کاهش اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های مسن، استحکام و اتقان رأی و شعب غیرمتعارف نظارت دارند.

 

مختومه شدن بیش از ۴۰ هزار پرونده از ابتدای سال تاکنون

کریمی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال بر تعداد پنج هزار و ۱۹۵ پرونده موجودی تعداد ۳۹ هزار و ۵۵۱ فقره پرونده اضافه شده است که تعداد ۴۰ هزار و ۸۱ پرونده مختومه شده است.

 

وی با بیان اینکه از آمار فوق تعداد ۵۳۱ پرونده عملکرد مثبت داشته ادامه داد: شاهد ۱۰ درصد کاهش اطاله دادرسی بوده‌ایم.

 

کریمی تصریح کرد: از تعداد ۱۶ هزار و ۵۳۲ پرونده وارده تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۰ فقره پرونده تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری تعیین تکلیف شده‌اند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر پرونده‌ای بیش از ۶ ماه به طول بینجامد پرونده مُسن است، ادامه داد: تعداد پنج هزار و چهل و دو پرونده مُسن وجود داشته که به تعداد سه هزار و ۹۹۶ پرونده مُسن رسیدگی شده که تعداد یک‌هزار و ۴۶ فقره پرونده مسن باقی‌مانده است.

 

کاهش شعب غیرمتعارف در استان

کریمی در ادامه با اشاره به شعب غیرمتعارف که تعداد پرونده‌های آنها بیش از ۲۰۰ پرونده است، تصریح کرد: تعداد شعب غیرمتعارف از ۶ شعبه به سه شعبه کاهش پیدا کرده است.

 

وی اذعان داشت: یکی دیگر از شاخص‌های دستگاه قضا، اتقان آرا قضایی است، آنچکه موجب رضایت مردم می‌شود رأی متقن و مستحکم است که دستخوش تغییرات نشود.

 

۹۴ درصد آرا دادرسی در پرونده‌ها مورد تأیید است

کریمی گفت: پرونده‌های نقضی در استان که مورد اعتراض قرار گرفته ۶ درصد است یعنی ۹۴ درصد آرا دادرسی مورد تأیید قرار گرفته که در این شاخصه کرمانشاه رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شاخص دیگر صلح و سازش است که بایستی برای تحقق این امر از ظرفیت ریش‌سفیدان، معتمدین، روحانیون و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.

 

کریمی گفت: در سال‌جاری تعداد چهار هزار و دوازده فقره پرونده یعنی ۱۱ درصد به سازش رسیده است.

 

وی در ادامه به مبحث حقوق عامه اشاره کرد و گفت: بیشترین مورد پرونده‌ها در خصوص تغییر کاربری غیرمحاز اراضی بوده است که تعداد ۲۷۹ بر اساس اسناد قطعی قلع و قمع انجام شده و ۲۴۵ هکتار اعاده شده است.

 

کریمی با بیان اینکه مبحث اجرای طرح کاداستر و ثبت سند مالکیت اراضی کشاورزی یکی دیگر از برنامه‌ها است، تصریح کرد: بیش از ۶۰ سال است که مالکیت اکثر اراضی کشاورزی به‌صورت مشاع است.

 

وی گفت: در بحث اراضی دولتی بیش از ۹۹ درصد ثبت سند مالکیت تحقق پیدا کرده و در خصوص اراضی کشاورزی ۳۷ درصد تحقق پیدا کرده است.

 

مسدود شدن تعداد ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون

کریمی با تأکید بر اینکه افراد از تغییر کاربری غیرمحاز و همچنین حفاری چاه‌های غیرمجاز بپرهیزند و خود را متضرر نکنند، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است‌.

 

وی گفت: در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی جلسات متعددی برای رفع واحد‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی برگزار شده که ۷۰ درصد مصوبات اجرا شده است.

 

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مجرمان سابقه‌دار تصریح کرد: تاکنون تعداد یک هزار و ۴۴۹ نفر از مجرمان حرفه‌ای و خطرناک در سامانه ثبت و ضبط شده که در این رابطه هیچ‌گونه ارفاق و مماشات نخواهیم کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: بر اساس اصل ۶ قانون اساسی همه امور با اتکای به رأی مردم اداره می‌شود باید سعی کنیم در انتخابات یازدهم اسفندماه حضور پرشوری داشته باشیم.

 

برگزاری ۵۶ جلسه در خصوص پیشگیری از تخلفات انتخاباتی

کریمی گفت: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در انتخابات شعبه ویژه در این راستا از مهرماه آغاز به‌کار کرد که تاکنون ۵۶ جلسه و ۲۱۴ مصوبه در سطح استان با رویکرد پیشگیری داشته است چرا که سلامت انتخابات اولویت دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از