حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

درصدد افزایش ذخایر آبی در اسلام‌آبادغرب هستیم

درصدد افزایش ذخایر آبی در اسلام‌آبادغرب هستیم

استاندار کرمانشاه گفت: به‌منظور افزایش ذخایر آبی، درصدد انتقال آب از سد آزادی به منطقه اسلام‌آبادغرب هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، محمد طیب صحرایی در آیین افتتاح پروژه‌های آبرسانی به روستاهای شهرستان اسلام آبادغرب، اظهار داشت: بیستم مهر ماه سالروز سفر پر خیر و برکت نائب امام زمان به کرمانشاه است در واقع معظم‌له سال ۹۰ در چنین روزی به کرمانشاه آمدند که استان کرمانشاه از لطف ایشان بیش از پیش بهره‌مند شد.
وی با بیان اینکه باید قدرشناس نعمت انقلاب، امام راحل، شهدا و رهبر انقلاب باشیم، افزود: مردم استان کرمانشاه در وفاداری به اسلام، انقلاب و ایران سابقه درخشانی دارند و در ایام پس از انقلاب نیز این افتخارآفرینی پر تکرار شده است.
استاندار کرمانشاه اذعان کرد: شهرستان اسلام‌آبادغرب به‌عنوان یک شهرستان پر افتخار و محل سکونت مردمانی عزتمند و با کرامت است که وجب به وجب آن گویای دفاع از ما است.
به گفته صحرایی تا زمانی که آب جاری است و به خوبی از آن استفاده می‌کنیم شاید به خوبی قدر آن را ندانیم اما با قرارگرفتن در تنگنا بیشتر به آن توجه کنیم.
وی با برشمردن آیات و روایات متعدد مبنی بر چگونگی استفاده از نعمت آب، افزود: مردم شهر و روستا باید از آب به‌عنوان یک نعمت الهی به خوبی استفاده کنند و وظیفه مسئولان نیز تلاش برای جلوگیری از هرگونه هدر رفت آب است.
استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه مانند بسیاری از مناطق کشور و جهان از تنش آبی رنج می‌برد برهمین اساس باید روز به روز برای استفاده بهینه از منابع آبی تلاش کنیم.
صحرایی با بیان اینکه ۱۳ سد در استان کرمانشاه وجود دارد که باید به بهترین شکل در خدمت مردم قرار گیرد، اذعان کرد: به‌منظور افزایش ذخایر آبی، درصدد انتقال آب از سد آزادی به منطقه اسلام‌آبادغرب هستیم.
وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی نیز برای استفاده بهتر از نعمت آب درصدد خدمت به مردم است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی منابع آب استان کرمانشاه یک ضرورت قطعی است.
استاندار کرمانشاه همچنین از سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی برای تامین و تضمین آب پایدار در استان کرمانشاه است.
صحرایی گفت: درصدد کاهش تنش آبی در استان کرمانشاه هستیم تا مردم بتوانند آب شرب سالم و تضمین شده مصرف کنند که البته استفاده بهینه از فاضلاب به‌عنوان مکمل این موضوع باید ساماندهی شود.
وی بر ضرورت تصفیه آب‌های غیرشرب در استان کرمانشاه تاکید و تصریح کرد: باید با استفاده بهینه از آب بکوشیم تا استانی آباد و تامین شده از نظر منابع آبی داشته باشیم.v

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از