حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
دفاع مقدس ما را به خودباوری رساند
استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه:

دفاع مقدس ما را به خودباوری رساند

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه با بیان اینکه دفاع مقدس برای ملت ایران یک گنجینه گران‌بها است، گفت: دفاع مقدس ما را به خودباوری رساند.

تورج زینی‌وند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه طی روزهای آینده برگزار خواهد که می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد.

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: نوجوانان و جوانان این سرزمین باید بدانند افرادی برای دفاع از خاک کشورمان از جان خود گذشتند تا امنیت و آرامش برای مردم ایران ایجاد شود و ذره‌ای از خاک ایران اسلامی کم نشود.

زینی‌وند با بیان اینکه دفاع مقدس مایه افتخار و سربلندی ملت ایران است، تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم ارزش‌های ملی و اسلامی که برای احیا و حفظ آن افراد بسیاری به شهادت رسیده‌اند به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم دفاع مقدس گنجینه‌ ارزشمندی برای ملت ایران است زیرا ایثار، شهادت، شجاعت، دلاوری، از خودگذشتگی و بسیاری دیگر از ارزش‌ها را در آن شاهد بودیم و باید مقام شهدا و خانواده معظم آن‌ها را گرامی بداریم.

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر وصیت‌نامه شهید یک مکتب و برنامه برای حرکت در مسیر رشد و تعالی است و حقيقتاً شهدا به مقام قرب‌الهی دست پیدا کردند و این را می‌توان از نوشته‌های آن‌ها متوجه شد.

زینی‌وند با بیان اینکه دفاع مقدس ما را به خودکفایی و خودباوری رساند، افزود: در دفاع مقدس صدام با پشتیبانی ابرقدرت‌های شرق و غرب پشتیبانی می‌شد در حالی که نیروهای مسلح کشورمان برای تأمین سیم‌خاردار با محدودیت مواجه بودند اما توانستند با خودباوری صحنه میدان نبرد را به نفع خود تغییر دهند.

وی ادامه داد: بسیاری از عملیات‌های اجراشده در دفاع مقدس در تاریخ جنگ‌های کم‌نظیر و بی‌سابقه است و هم‌اکنون به‌عنوان یک پروژه در دانشگاه‌های علوم نظامی جهان تدریس می‌شود که این عملیات‌ها توسط همین رزمندگان طراحی و اجرا شد.

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه تأکید کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری استان کرمانشاه چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی است و همواره به اینکه حافظ مرزهای کشور است به خود می‌بالد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از