حالت تاریک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه:

دفتر شورای فضای مجازی در کرمانشاه راه‌اندازی شد

دفتر شورای فضای مجازی در کرمانشاه راه‌اندازی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از راه‌اندازی دفتر شورای فضای مجازی در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی شامگاه امروز در کارگاه آموزشی سواد رسانه برای فعالان مجازی که در سالن آمفی‌تئاتر هتل پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه‌های جامعه‌شناسی و بومی‌شناسی مردم شریف کشورمان تحقیقات و پژوهش‌ها و پیمایش‌های زیادی صورت گرفته است، هر کس از دیدگاهی خاص خود و از گوشه و زاویه‌ای رفتار مردم را رصد و تحلیل کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: در رابطه بااینکه مردم در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی چگونه نقش‌آفرینی می‌کنند و چگونه حضور دارند این موضوع توسط چند نهاد و دستگاه‌های مختلف موردبررسی گرفته است.

وی تصریح کرد: وضعیت‌ها از زوایه مختلفی سنجیده و یکی از پژوهش‌های که بررسی‌شده توسط دستگاه‌ها حوزه مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی است، در حمایت از حاکمیت یک تعریف ساده‌ای ارائه شده که قشرهای مختلفی نقش‌آفرینی می‌کنند و دارای نقش‌های حائز اهمیتی هستند که بنا بر مدل‌های جامعه‌شناسی سیاسی صورت گرفته است.

شعبانی بیان داشت: در بحث مشارکت انتخاباتی بر مبنای مدل جامعه‌شناسی سیاسی باید پیش‌بینی کنیم که اگر می‌خواهیم کاری انجام گیرد باید تحلیل و بررسی کنیم که چگونه یک اقدام به‌درستی انجام شود چرا که انتخابات مسئله خیلی مهمی است و می‌تواند مظهر قوت ملی باشد.

وی در رابطه با نقش مهم انتخابات گفت: اگر انتخابات درست برگزار نشود ضعف کشور و ضعف ملت را نشان می‌دهد و اگر انتخابات ضعیف و مشارکت پایین باشد این ضعف تنها ضعف مسئولان نیست ضعف مردم هم است و کشور تضعیف خواهد شد، ما باید بدانیم که مسائل و مشکلات را یک کشور قوی می‌تواند حل کند و یک کشور ضعیف توانی برای حل مشکلات در حوزه ملی و بین‌المللی نخواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مهم قوت کشور همین انتخابات است، هرچه ما ضعیف بشویم تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد اگر می‌خواهید فشار دشمن گرفته شود باید قوی شویم.

شعبانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بحث انتخابات، تأکید کرد: با توجه به منویات معظم له مسئولان باید راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و راهبرد رقابت را مشخص کنند که انتخاباتی خوب و سالم با مشارکت بالا داشته باشیم.

وی گفت: اگر ما در راهبردهای انتشار پیام‌هایمان تجدیدنظر نکنیم و مخاطبمان را به‌دقت نشناسیم نهایتاً یک سرمایه اقتصادی داریم، چون اکنون فضای که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها وجود دارد؛ کسی که می‌خواهد مخاطب داشته باشد و روی مخاطب خود تأثیر بگذارد باید یک مدلی از مدل‌های موجود را تحلیل کرده باشد که نقش مؤثری در این زمینه ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در مورد تأثیر تبلیغات انتخاباتی، اذعان کرد: تبلیغات می‌تواند زوایایی را به افراد نشان دهد که اولویت‌های مهم‌تری نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را از نگاه مختلف مورد تحلیل و بررسی قرارداد.

وی تصریح کرد: امروز رأی دادن به‌منزله این نیست که من این رأی را برای یک شخص به صندوق بیندازم، بلکه این رأی قبل از اینکه باز شود بنام نظام جمهوری اسلامی و ایران قوی نوشته شده است و در مرحله بعد برای یک نفر است.

شعبانی اظهار داشت: در برخی از کشورها رأی دادن اجباری است و باید حتماً مردم در انتخابات در غیر این صورت جریمه می‌شوند، درحالی‌که در کشور ما این‌گونه نیست، به دلیل اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی متکی به مردم است و این اتکا به قدرت مردمی و خودخواسته بوده و اجباری نیست.

وی در ادامه افزود: نظام جمهوری اسلامی را مردم ایجاد کرده و به وجود آوردند و در حال حاضر آن را پیش برده و پشتیبانی می‌کنند این موضوعی است که فلسفه وجودی نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داده است.

شعبانی در رابطه با ساماندهی فضای مجازی در استان، گفت: یکی از بحث‌های که پیگیری کردیم نبود مجموعه حاکمیتی برای فضای مجازی در استان است؛ مجموعه‌ای که بتواند فضای مجازی استان را حداقل ساماندهی، نظارت و هدایت کند.

وی در پایان از راه‌اندازی دفتر شورای فضای مجازی خبر داد و بیان کرد: در این زمینه تلاش زیادی شد و دفتر استانی شورای عالی فضای مجازی کشور در استان راه‌اندازی و ذیل معاونت سیاسی استانداری مشغول فعالیت شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از