چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-05-30 22:13 - شماره خبر : 9128 0
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

راه‌آهن کرمانشاه به خسروی اولویت دولت باشد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت مطلوب پایانه مرزی خسروی گفت: راه‌آهن کرمانشاه به خسروی اولویت دولت چهاردهم باشد.

سید کمال هادیان‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: تاکنون دو موج رفت زائران اربعین حسینی به مقصد شهرهای زیارتی عراق را پشت سر گذاشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده با موج سوم عزیمت زائران مواجه شویم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: برای انتقال زائران اربعین حسینی به مرزهای ۶ گانه تمهیدات لازم اندیشیده شده و ناوگان مورد نیاز برای جابه‌جایی زوار در پایانه‌های مسافربری مستقر شده‌اند.

هادیان‌فر تصریح کرد: از مجموع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار زائری که به کربلای معلی سفر کرده‌اند ۴۱ درصد به کشور بازگشته‌اند و ۶۰ درصد آنها از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ۵۰۰ هزار زائر اربعين حسینی که از مرز خسروی تردد کرده‌اند تعداد بسیار زیادی از آنها وسایل حمل و نقل شخصی را برای سفر انتخاب کرده‌ که توصیه اصلی ستاد اربعین کشور نیز همین موضوع بوده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: ۳۱ درصد زائران از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده‌اند که بازدیدی از مرزهای شلمچه و چذابه، مهران و خسروی برای برنامه‌ریزی در مورد وسایل حمل و نقل انجام گرفت.

هادیان خاطرنشان کرد: در مسیرهای منتهی به مرز خسروی نقاط حادثه‌خیز برطرف و جاده‌ها و محورهای مواصلاتی بهسازی شده تا بتوانیم پاسخگوی نیاز زائران باشیم.

وی تأکید کرد: تقاضا داریم زوار اربعین حسینی سفر خود را مدیریت کنند و زمان سفر خود را به‌نحوی انتخاب کنند تا بتوانیم وسایل حمل و نقل را برای بازگشت آنها مهیا کنیم و ناوگان ریلی و هوایی را در کنار جاده‌ای به‌کار گرفته‌ایم‌ که ۶۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان ریلی جابه‌جا شده‌اند.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از اولویت‌های دولت چهاردهم تکمیل خط ریلی کرمانشاه به خسروی و بصره به خوزستان است تا از این طریق بتوانیم حجم بیشتری از زوار اربعین حسینی را جابه‌جا کنیم.

هادیان‌فر عنوان کرد: ۷ هزار دستگاه وسیله نقلیه با استفاده از ظرفیت‌ تمامی وزارت‌خانه‌ها استفاده شده که برای روز اربعین و پیک بازگشت نیازمند ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم که بتوانی زائران را به شهرهای خود بازگردانیم.

وی اذعان کرد: وضعیت پایانه مرزی خسروی برای ایجاد سایبان‌ها و مه‌پاش‌ها با توجه به گرمای هوا بسیار مطلوب است تا بتوانیم رضایت‌مندی زوار به‌ همراه داشته باشیم.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NDbXm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار