پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-04-19 16:57 - شماره خبر : 8034 0
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه:

راه حل موضوع حجاب تبیین است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب اعتقادی و درونی است، گفت: راه‌حل حجاب تبیین است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری ظهر امروز سه‌شنبه در گردهمایی جهاد تبیین ویژه فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه که در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر شرایط و مراحلی دارد که باید آمران به معروف و ناهیان از منکر که در خط مقدم جبهه معرفت و تبیین هستند آن را بشناسند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه عمل‌گرایی باید مبتنی بر دانش باشد، افزود: یاران امر به معروف و نهی از منکر باید اهل مطالعه و دانش باشند.

وی گفت: مرتبه اول امر به معروف و نهی از منکر قلبی است که بر همه انسان‌ها واجب است قلبا از منکر متنفر و از عمل نیک و معروف خرسند باشند.

غفوری ادامه داد: مرحله بعدی زبانی است که این مرحله شروطی دارد که باید شرایط و موقعیت آن فراهم باشد و کسی که دارای شناخت است می‌تواند این مرحله را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر از زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی پا برجا شده، وظیفه حاکمیت است که باید بر مدار قانون انجام شود.

غفوری در ادامه با اشاره به اینکه مصادیق امر به معروف و نهی از منکر متفاوت است، گفت: گاهی برای ادای این فریضه واجب الهی باید از جان و مال و حتی فرزندان گذشت که نمونه بارز آن حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بود.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) قیام کرد که اسلام را نجات دهد لذا برای حفظ اسلام خودش، فرزندان و یارانش به میدان آمدند و به شهادت رسیدند.

غفوری گفت: یاران امر به معروف و نهی از منکر باید اهل بصیرت باشند و عمق موضوع را درک کرده باشند و بدانند بزرگترین معروف حفظ حاکمیت و بزرگترین منکر حکومت طاغوت است.

وی اذعان داشت: به عنوان مثال یکی از نقشه‌های دشمن همین رواج بی‌حجابی است که به عده‌ای پول می‌دهد که در جامعه خود را نمایان کنند، اینجا باید عمق موضوع را بفهمیم که هدف آنها ایجاد دوقطبی در جامعه است.

غفوری تصریح کرد: ایجاد دوقطبی در جامعه که بین افراد متدین و مخالف صورت می‌گیرد موجب اختلاف و دو دستگی می‌شود که در اینجا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند این افراد کم‌حجاب علاقه‌مند به نظام هستند در مراسم تشییع شهدا اشک می‌ریزند لذا می‌فرمایند موضوع حجاب حل خواهد شد؛ این بیانات رهبر یعنی پی‌بردن به عمق موضوع و داشتن بصیرت.

وی با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف، اعتقادی، فرهنگی و ذاتی است لذا راه‌حل آن تبیین است و از طرفی آمران به معروف و ناهیان از منکر علاوه بر بصیرت باید دارای غیرت دینی و اسلامی باشند و اصل موضوع را که همان دفاع از حاکمیت نظام اسلامی است، مد نظر قرار دهند.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/eRPD6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار