حالت تاریک
استاندار کرمانشاه خبر داد:

اختصاص ۳۰ همت به خط ریلی کرمانشاه‌خسروی

اختصاص ۳۰ همت به خط ریلی کرمانشاه‌خسروی

استاندار کرمانشاه از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استجازه رهبر معظم انقلاب برای پروژه عظیم راه‌آهن کرمانشاه‌خسروی خبر داد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی در نشست خبری امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات انجام‌شده و پیش‌ رو اظهار داشت: عرصه انتخابات را مرهون زحمات همه عوامل اجرایی، نظامی و نظارتی و همچنین رسانه‌ها هستیم.

استاندار کرمانشاه افزود: اصل موضوع در انتخابات، حضور حداکثری و اثرگذار مردم شریف و نجیب است، به تعبیر امام راحل میزان رأی ملت است.

شهید رئیسی نتیجه یک انتخاب خوب بود

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی نتیجه یک انتخاب خوب بود، فردی صادق و خستگی‌ناپذیر که در عرصه‌های مختلف برای بهبود شرایط مردم تلاش کرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: دوره سه ساله ایشان دوران طلایی بود، هر چند زمانی که دولت را تحویل گرفت تورم ۶۰ درصدی وجود داشت اما اکنون تورم ۴۰ درصد است.

وی تصریح کرد: در دوره سه ساله ایشان ۳۲۵ روستا در استان که دارای تنش آبی بودند با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) آبرسانی شدند.

صحرایی خاطرنشان کرد: یک‌چهارم روستاهای استان در دوره شهید رئیسی گازرسانی شد و حتی روستایی در «هانی‌گرمله» که در نقطه صفر مرزی قرار داشت نیز گازرسانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: با دستور رئیس‌جمهور محترم تخصیص نوسازی مدارس ۱۰ برابر شد و در این دوره تعداد ۱۰۷ مدرسه کانکسی برچیده شد.

صحرایی گفت: وقتی عملکرد در حوزه آب، برق، گاز، فضاهای آموزشی را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم شاهد جهادی عظیم هستیم که در دوره شهید رئیسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به انعقاد دو قرارداد محرومیت‌زدایی برای آبرسانی افزود: در قرارداد اول تعداد ۳۱۴ روستا و در قرارداد دوم تعداد ۵۱۱ روستا که دارای تنش آبی هستند آبرسانی می‌شود.

صحرایی افزود: اکنون میانگین پیشرفت در قرارداد اول حدود ۷۹ درصد است و قرارداد دوم که به تازگی شروع شده حدود سه سال طول می‌کشد.

وی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های استان بخش حمل و نقل و ترانزیت کالا است که در دوره سه ساله حدود ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان بازسازی شده است‌.

فرودگاه کرمانشاه در تابستان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کرمانشاه اذعان داشت: همچنین فرودگاه کرمانشاه تابستان امسال در شرایط مطلوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات بسیار راهبردی سفر مقام معظم رهبری راه‌آهن کرمانشاه به خسروی بود که طی ۱۳ نامه پیگیری آن انجام شد که مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان یا ۳۰ همت بودجه به‌صورت نقدی برای آن در نظر گرفته است.

بودجه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی معادل ۶ برابر بودجه سالیانه استان

صحرایی با بیان اینکه بودجه فوق از محل منابع استجازه رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شده، تصریح کرد: بودجه‌ای که برای راه‌آهن کرمانشاه خسروی در نظر گرفته شده معادل ۶ برابر بودجه سالیانه استان کرمانشاه است.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت بعدی با همت و تلاش مضاعف از این مبلغ بهره‌برداری و استفاده کند که در سه سال آینده شاهد تردد هزاران زائر و مسافر از مرز عراق به کرمانشاه باشیم.

صحرایی گفت: طول مسیر ۲۶۳ کیلومتر که جمعا ۳۳۰ کیلومتر ریل‌گذاری اتفاق افتاده در طول مسیر ۱۱ تونل وجود دارد که ۹ تونل ساخته شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: پروژه ریلی راهبردی کرمانشاه -خسروی، شبکه ریلی کشور ایران را به عراق متصل می‌کند و مسیر ترانزیتی کشور را در قالب کمربند ایران_ راه تکمیل می‌کند که با تکمیل آن تنها ۲۰ کیلومتر از خانقین فاصله خواهیم داشت.

میانگین پیشرفت پروژه ریلی کرمانشاه به خسروی حدود ۴۰ درصد است

وی تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه بین ۳۵ تا ۴۰ درصد است که این پروژه عظیم اشتغالزایی زیادی در پی دارد.

صحرایی تأکید کرد: فعالیت مجدد این پروژه به همت دولت آتی نیاز دارد این پروژه در مرحله اجرایی خود مجموعه مفصلی از مشاغل را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی گفت: پس از اتمام پروژه نیز طیف وسیع‌تری از مشاغل به وجود می‌آید این پروژه فرصت‌های جدیدی را برای رونق استان کرمانشاه به ارمغان خواهد آورد. 

صحرایی همچنین به پرداخت مطالبات گندمکاران اشاره کرد و گفت: ۱.۵ همت از طلب گندم‌کاران استان واریز شده که طی فواصل قسط‌بندی به حساب آنها واریز خواهد شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از