حالت تاریک
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خبر داد:

زیباسازی ۴۰۰ کلاس درس کرمانشاه در تابستان

زیباسازی ۴۰۰ کلاس درس کرمانشاه در تابستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به طرح شهید عجمیان که هدف آن شاداب‌سازی و تعمیر مدارس مناطق محروم است، گفت: ۴۰۰ کلاس درس در تابستان امسال زیباسازی می‌شود.

مرزبان نظری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در خصوص پروژه‌های در دست اجرای مدارس کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۳۶ پروژه با ۴۰۰ کلاس درس به زیربنای ۴۹ هزار و ۶۷۵ مترمربع در استان کرمانشاه در دست اجرا است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه افزود: از بین ۱۳۶ مدرسه تعداد ۱۱۰ باب مدرسه با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در حال ساخت است که تعدادی از آنها در سال تحصیلی آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.  

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری تعداد ۳۷ پروژه آماده بهره‌برداری است، گفت: در سال یک‌هزار و ۴۰۲ تعداد ۸۳ پروژه آموزشی و ورزشی با ۱۸۹ کلاس درس و زیربنای ۱۷ هزار و ۱۲۰ مترمربع به بهره‌برداری رسیده است. 

نظری در بخش دیگری از سخنانش به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و افزود: هدف این طرح، شاداب‌سازی و تعمیر مدارس مناطق محروم است که تعداد ۵۲۶ مدرسه توسط آموزش و پرورش شناسایی شده است.

وی افزود: در طرح شهید عجمیان تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مناطق محروم از محل اعتبارات دولتی و توسط خیرین با اعتبار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تعمیر و شاداب‌سازی شده‌اند.

نظری اذعان داشت: برای تابستان سال جاری پیش‌بینی شده که تعداد ۴۰۰ کلاس درس استان کرمانشاه در طرح شهید عجمیان زیباسازی و شاداب‌سازی انجام شود. 

وی در ادامه در خصوص طرح شهید پناهی اظهار کرد: این طرح جایگزین مدارس کانکسی و سنگی خواهد شد که در قالب این طرح شهید پناهی تعداد ۱۰۷ مدرسه کانکسی با مدرسه استاندارد جایگزین می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: در طرح شهید پناهی تعداد ۱۷ مدرسه تا مهرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی در پایان از برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردیبهشت ماه سال‌ جاری در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری جشنواره، تقدیر و تشویق خیرین مدرسه‌ساز که دیگران نیز به این کار خیر و خداپسندانه در امر تعلیم و تربیت ترغیب شوند. 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از