حالت تاریک
معاون وزیر راه و شهرسازی:

سرپل‌ذهاب باید سفیر مقاوم‌سازی بافت فرسوده شود

سرپل‌ذهاب باید سفیر مقاوم‌سازی بافت فرسوده شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سرپل‌ذهاب که خود زلزله‌زده است و داغ از دست دادن عزیزان خود را دیده است باید در زمینه نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده در کشور سفیر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد؛ محمد آئینی شامگاه شنبه از چهار شهرک الحاقی به شهر سرپل‌ذهاب بازدید و مشکلات مردم شهرک‌های پاونار، زعفران، کوئیک و احمدآباد را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: ما در هر شهری حضور می‌یابیم آنها را از زلزله می‌ترسانیم و معتقدیم که هرکسی کاری کند که در زلزله یک خانه کمتر آسیب ببیند موفق عمل کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بازسازی بافت فرسوده به ویژه در مناطق زلزله‌زده باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، در زلزله بعدی به طور قطع این واحدها تخریب خواهد شد و سلامت ساکنان آن با خطر مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که مسئولان شهرداری از همین فردا اعلام کنند که پروانه ساخت بافت فرسوده را به‌صورت رایگان و ظرف دو هفته صادر می‌کنند تا مردم برای بازسازی بافت فرسوده ترغیب و تشویق شده و هرچه سریع‌تر منازل مسکونی فرسوده خود را بازسازی و نوسازی کنند.

آئینی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری در این بخش به دنبال کسب درآمد از مردم نباشند اکنون در شهر تهران هم به صورت ۱۰۰ درصدی پروانه‌ها را رایگان صادر می‌کنند چون می‌دانند که هزینه بازسازی در صورت وقوع حادثه بسیار بیشتر خواهد بود،  ما هم  در این زمینه همکاری کرده و مابه‌التفاوت دریافتی را پرداخت می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: سرپل‌ذهاب که خود زلزله‌زده است و داغ از دست دادن عزیزان خود را دیده است باید در زمینه نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده در کشور سفیر باشد.

وی در ادامه با اشاره به محرومیت‌زدایی در کشور، افزود: بارزترین چهره محرومیت در محلات، وجود کوچه‌هایی با جاده خاکی است که تابستان محله را به گرد و خاک و زمستان آن را به گل و لای تبدیل می‌کند.

آئینی افزود: در مناطقی که بازآفرینی می‌شود به ازای پروانه‌های صادر‌شده قیر رایگان اختصاص می‌دهیم اما سرپل‌ذهاب به دلیل اینکه زلزله‌زده است مستثنی شده بر همین اساس در کارگروه قیر رایگان کمک ویژه‌ای را به این شهرستان اختصاص خواهیم داد لذا مسئولان شهرداری شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب محلات را بررسی کرده و قیر مورد نیاز را اعلام کنند.

وی عنوان کرد: در این سه شهرستان نیز هر کدام یک پارک با مساحت حداکثر یک هکتار با نام پارک بازآفرینی احداث شود و ما ۵۰ درصد هزینه را تقبل خواهیم کرد و ۵۰ درصد نیز توسط شهرداری‌ها تأمين شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما همچنین آمادگی داریم که در شهرستان‌های حوزه انتخابیه قصرشیرین برای تعداد ۲ هزار نفر دوره آموزش شغلی برگزار کنیم.

وی در پایان افزود: شهرداری‌ها سفرای راهبردی وزارت راه و شهرسازی و اعضای شورای اسلامی سفیران بازآفرینی و مطالبه‌گران حق مردم هستند.

 

انتهای خبر/

سرپل‌ذهاب باید سفیر مقاوم‌سازی بافت فرسوده شود
سرپل‌ذهاب باید سفیر مقاوم‌سازی بافت فرسوده شود
سرپل‌ذهاب باید سفیر مقاوم‌سازی بافت فرسوده شود
سرپل‌ذهاب باید سفیر مقاوم‌سازی بافت فرسوده شود

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از