پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-26 14:12 - شماره خبر : 10018 0
بی‌مهری ماه مهر؛

سنگینی بار هزینه‌های مهرماه بر دوش جوانرودی‌ها

اگرچه مهر یادآور دوستی و محبت و آغازگر سال تحصیلی جدید است اما گرانی اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان سبب تحمیل هزینه‌های سنگین بر خانواده‌های جوانرودی شده است‌.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با نزدیک شدن به پایان شهریور و شروع مهرماه حال و هوای دانش‌آموزان به سمت مدرسه و آغاز سال تحصیلی پیش می‌رود. 

مهر در راه است و بازگشایی مدارس دانش‌آموزان را به سمت خرید نوشت‌افزارهای فصل تحصیل سوق می‌دهد. 

از سویی گرانی بر بازار سایه افکنده و قدرت خرید مردم بسیار پایین‌تر از سال‌های گذشته است و نیازهای اول مهر یک دانش‌آموز فقط خرید کتاب و دفتر و خودکار نیست، از قیمت ۶۰۰ - ۷۰۰ تومانی یک جفت کفش تا هزینه لباس فرم مدرسه تا کوله پشتی‌های گران قیمت و هزینه سرویس مدرسه همه بر دوش خانواده‌ها سنگینی می‌کند. 

نیاز دانش‌آموزان در مهرماه فقط خرید لوازم‌التحریر نیست

یکی از اولیای دانش‌آموزان شهر جوانرود به هزینه‌های سنگین مهرماه بر دوش خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: نیاز اول یک دانش‌آموز برای رفتن به مدرسه تنها خرید لوازم‌التحریر نیست بلکه از هزینه یک جفت کفش تا سرویس مدرسه همه از هزینه‌هایی است که در آغاز سال تحصیلی بر دوش خانواده‌ها سنگینی می‌کند. 

عبدالهی تصریح کرد: ما که می‌خواهیم برای فرزندمان که اول راهنمایی است کیفی بخریم چندین مغازه رفتیم قیمت کیف و کوله پشتی کمتر از ۵۵۰ هزار تومان نیست و این برای یک خانواده بی‌بضاعت بسیار سنگین است. 

قیمت لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان برای خانواده‌ها سنگین است

یکی از کسبه که سال‌هاست در صنف لوازم‌التحریر فعالیت دارد در خصوص خریدهای مردم، گفت: قیمت‌ها برای ۴۰ درصد مردم که از اقشار مرفه هستند مناسب و برای ۶۰ دیگر که از خانواده‌های بی‌بضاعت و مستأجر هستند، سنگینی می‌کند. 

برخورد جدی با گران‌فروشی در آستانه سال تحصیلی جدید 

رئیس اتاق اصناف شهرستان جوانرود نیز از فرهنگ‌سازی و رقابت سالم در بین اتحادیه لوازم‌التحریر خبر داد و گفت: صنف لوازم‌التحریر فروشان این شهرستان هر کدام بین ۵ تا ۱۰ درصد برای خرید دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی تخفیف می‌دهند که می‌تواند در تنظیم بازار موثر باشد. 

بهمن محمدی با بیان اینکه قیمت برخی از اجناس همچون دفتر و مداد رنگی تغییر نکرده است، افزود: تنها قیمت اجناس فانتزی گران شده و این هم طبیعی است. 

وی اظهار داشت: بازرسان اتاق اصناف و صمت علاوه بر صنف لوازم‌التحریر بر بازار و سایر صنف‌های دیگر نظارت می‌کنند و با گران‌فروشی برخورد قاطع خواهد شد. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V93Kl
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار