حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
شهادت، دروازه سعادت هر دو جهان است
یادداشت؛

شهادت، دروازه سعادت هر دو جهان است

آری در باغ شهادت، دروازه سعادت هر دو جهان است و هر کس به در این باغ راهی نباشد در هر دو عالم سرگردان و جان حقیر خویش را به ارزان نیز نتواند عرضه دارد که خریداری نخواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهادت آن هدف شکوهمندی است که نظرکردگان مقرب درگاه الهی، برای رسیدن به آن، با نذر و فدای جان خویش در راهی مقدس، جسم خاکی خود را به گوهری درخشان و نایاب اعتلا بخشیده و به محضر الهی عرضه می‌دارند که مصداق بارز و واقعی این جمله‌اند آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند آیا بُوَد که گوشه چشمی به ما کنند و خداوند سبحان آن‌ها را به قیمت گران خریدار است و این سعادت هر دو جهان است.

 

آری در باغ شهادت، دروازه سعادت هر دو جهان است و هر کس به در این باغ راهی نباشد در هر دو عالم سرگردان و جان حقیر خویش را به ارزان نیز نتواند عرضه دارد که خریداری نخواهند داشت.

 

شوربختانه سرآغاز سرشت بنی آدم و اهل عالم، همراه با قتل هابیل به دست قابیل بوده، جایی که شراره‌های حسادت و جاه‌طلبی تاب توان و تحمل طهارت و سادگی را نداشت و به زعم خویش، در پی حذف آن برآمد و همین سرآغازی بر پیدایش دوگانه خیر و شر و تقسیم اهل عالم به دو گروه در نزاع ظالم و مظلوم شد که چه کسی بنا به مرام و عقل خویش در کدامین سمت این ماجرا قرار می‌گیرد؟ گروهی شرارت را بر می‌گزینند و گروهی دیگر شهادت را و چه سعادتی بالاتر از شهادت که مملو است از شهد شجاعت و رشادت منبعث از طهارت ظاهر و باطن.

 

آنچه به یقین می‌توان گفت، آن است که اگر در سرآغاز خیر و شر، مظلوم به دست ظالم شهید شد، در نهایت با ظهور امام زمان (عج) پایان ماجرا عکس آغاز خواهد شد و این ظالمان هستند که به دست مظلومان حذف و جهان پاکیزه و منزه از قساوت و شرارت خواهد شد و سفره عدالت بر همه جا گسترانیده می‌شود و این تمام شهدا هستند که از ازل تا ابد بر این سبیل مقدس هم چون دانه‌های تسبیح در یک راستا و یک دسته قرار دارند تا رسیدن به هنگام قرار.

 

عاشقان شهادت در هر کسوت و با هر ملیت یک هدف پاک و یک مقصد دارند که شاید در شکل و فرم مبارزه متفاوت باشند اما در باطن  بر یک اصل استوارند؛ آزادگی و رهایی از هر قیود و بندگی.

 

لذا به اشتراک گذاشتن و بیان تجربیات دیگر آزادگان جهان برای نسل جوان می‌تواند جذابیت و شناخت ظرفیت این آرمان‌های ناب و مقدس را بیشتر و دید جدیدتری را ایجاد کند.

 

برای مثال می‌توان به ایده صمود اشاره کرد که با خون و گوشت مردم مظلوم فلسطین عجین شده و هر نوزاد تازه متولد شده از همان ابتدای پای گذاشتن به این جهان با صمود آشنا و بزرگ می‌شود. 

 

صمود یا پایبندی به سرزمین مادری، مقاومت و رشادت تا پای شهادت برای حفظ زمین آبا و اجدادی است که صهیونیست جهانی با تمام ظلم‌های بی‌شمار درصدد حذف و بیرون راندن مردمان اصیل فلسطین از خاک خود ( در زمین‌های اشغالی ) است، ظلم‌هایی چون عدم اعطای شناسنامه و مدارک هویتی، تغییر نام شهرها و روستاهای محل سکونت آن‌ها که از هزاران سال پیش بر آن‌ها نهاده شده‌اند تا نام و نشانی از این مردم مظلوم باقی نماند، اما آن‌ها با مرام صمود،  محکم بر جای خود نشسته‌اند ولو به قیمت ریخته شدن خونشان بر سرزمینشان که مطمئن از پیروزی خون بر شمشیر هستند و خوب می‌دانند درختی که بیخ محکم ندارد شاخ و برگ محکم و تازه نیارد و این درخت نامبارک که سعی در ریشه دواندن در این خاک پاک غصب شده و آغشته به خون مظلومان جهان است به زودی خواهد خشکید.

 

صمود نسل به نسل در خون مردم فلسطین جاری و ساری است و خواهد بود تا موعد پیروزی و یافتن آزادی، صمود رمز پیروزی بر یهود است و درسی پر از آموزندگی برای عاشقان آزادگی و طالبان شهادت است.

 

کنگره‌ها با دعوت از دیگر برادران مسلمان و مبارز از سایر نقاط جهان و با به اشتراک گذاشته شدن مرام و روش‌ها و خاطرات و تجربیات می‌توانند شورانگیز و هیجان‌انگیز و بسیار درس‌آموز باشند.

 

استان کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی بوده و در طول تاریخ  چون سپری محکم در مقابل تجاوزات دشمن بوده و مملو از رشادت و شهادت و مقدس شده به خون شهداست، لذا کنگره شهدا می‌تواند ادای دینی در حق شهدا و جانبازان و قدم کوچکی در راه شناخت آن عزیزان باشد.

 

جواد نظری؛ مدرس دانشگاه و فعال رسانه‌ای شهرستان اسلام‌آبادغرب

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از