حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
شهدا الگوی همه فضائل هستند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دالاهو گفت:

شهدا الگوی همه فضائل هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دالاهو گفت: شهید همیشه زنده و در نزد خداوند روزی می‌خورد و از مقربین حق تعالی است و والاترین مقام را دارد اسوه و الگوی همه‌ فضیلت‌ها است.

کاترین کشکولی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: واژه شهید و شهادت از کلمات رایج و معمولی است که فقط درباره‌ برخی افراد خاص به‌کار برده می‌شود هر کشته یا مرده‌ای شهید نیست به کسی شهید گفته می‌شود که در یک راه مقدس و برای هدفی مقدس جان خود را از دست بدهد .

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دالاهو به معنای کلمه شهادت اشاره کرد و گفت: شهادت به معنی گواهی دادن، کشته شدن در راه خدا، شهید شدن و عالم شهادت در مقابل عالم غیب آمده است شهید یعنی حاضر، شاهد و عالم به غیب و حاضر یکی از اسمای حسنای خدا و دین است شهادت فداکردن آگاهانه همه هستی خود در راه هدف مقدس است.

 

 کشکولی در وصف کلمه شهید و شهدا، تصریح کرد: شهادت چشمه آب حیات است که شهید از آن‌ می‌نوشد و جاودانه می‌شود شهادت انسان را به درجه اعلا می‌رساند چقدر شهادت در راه خدا زیباست و مانند گل محمدی می‌ماند که وارثان خون پاک شهید از آن می‌بویند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دالاهو در ادامه به تشریح برنامه‌های کنگره ملی شهدا پرداخت و بیان کرد: این اداره مسئولیت طراحی و انجام همه امور تبلیغاتی، هنری و انتشاراتی مربوط به کنگره را به عهده داشته و شامل واحد‌های هنری ( طراحی، خطاطی، نقاشی، عکس، فیلم، ارائه کتب منتشر شده، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری، نمایشگاه و....) سمعی بصری، انتشاراتی و امور نمایشگاهی است.

 

وی در ادامه به همیشه زنده بودن شهدا اشاره و اذعان داشت: شهید همیشه زنده و در نزد خداوند روزی می‌خورد و از مقربین حق تعالی است و والاترین مقام را دارد اسوه و الگوی همه‌ فضیلت‌هاست و اطاعتش بر همگان واجب است.

 

کشکولی در پایان گفت: شهدا با الگوگیری از امام حسین (ع) و یارانش که جان خود را برای اسلام فدا کردند وظیفه خود می‌دانستند در جبهه‌های جنگ داوطلبانه حضور یابند و جان خویش را نثار اسلام کنند شهدا عقیده داشتند با خدا معامله می‌کنند و شهادتشان آب حیاتی خواهد بود که همیشه باعث جاودانگیشان خواهد شد و خونشان در تمام عصرها و نسل‌ها خفتگان را بیدار خواهد کرد.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از