حالت تاریک
رئیس اداره محیط زیست پاوه مطرح کرد:

الگوبرداری شهرداری‌های استان کرمانشاه از مدیریت پسماند نوسود

الگوبرداری شهرداری‌های استان کرمانشاه از مدیریت پسماند نوسود

رئیس اداره محیط زیست پاوه گفت: قرار است شهرداری‌های تابعه استان کرمانشاه از طرح مدیریت پسماند نوسود در جهت مدیریت اصولی پسماندها الگوبرداری کنند.

علی صدیقی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در تمام جوامع بشری و سکونت‌گاه‌های انسانی وجود دارد مشکل تولید زباله است، این مشکل در کشورهای پیشرفته با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن تا حد زیادی حل شده است و خیلی از این کشورها به سمت پسماند صفر حرکت می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاوه گفت: در کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته مشکل زباله‌ها همچنان باقی است و مدیریت اصولی پسماندها صورت نمی‌گیرد و اثرات‌ عدم مدیریت صحیح پسماندها بر سلامت عمومی جامعه به صورت شیوع بیماری‌های عفونی، ازدیاد جمعیت سگ‌های ولگرد، جوندگان و جانوران موذی، آلودگی‌های محیط زیستی، آلودگی‌های بصری، پایین آمدن سطح استاندارد زندگی و توسعه ناپایدار جامعه خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سطح شهرستان پاوه با توجه به توپوگرافی، شیب، کمبود زمین و خاک، فشردگی و استقرار بافت شهری، اثرات زیان‌بار عدم مدیریت اصولی پسماندها در سطح منطقه تشدید می‌شود و مدیریت اجرایی کلیه پسماندهای عادی در شهرها، روستاها و حریم آن‌ها برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه وظایف آن‌ها برعهده بخشداری‌ها است.

صدیقی‌پور بیان داشت: بر اساس قانون مدیریت پسماند شهرداری‌ها در قالب طرح‌های جامع و تفصیلی مدیریت پسماند نسبت به جمع آوری و تفکیک زباله از مبدا اقدام می‌کند، که یکی از شهرداری‌های موفق در زمینه مدیریت پسماند شهرداری نوسود است که دارای طرح جامع مدیریت پسماند است و در سایه همراهی مردم شهر نوسود توانسته است حجم پسماند تولیدی خود را به حداقل رسانده وبه عنوان یک الگو، پسماندهای خانگی این شهر را مدیریت می‌کند.

وی گفت: در این راستا و در آخرین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان کرمانشاه طرح شهرداری نوسود در حضور اعضای کارگروه در استانداری کرمانشاه توسط شهردار این شهر تشریح و مورد استقبال و تشویق حاضرین قرار گرفت و بنا شد که شهرداری‌های تابعه استان از این طرح در جهت مدیریت اصولی پسماندها الگوبرداری کنند.

صدیقی‌پور در پایان گفت: در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با پیشنهاد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه، توسط معاون عمران فرماندار پاوه با اهدای لوح تقدیر از زحمات شهردار شهر نوسود تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از