حالت تاریک
شهردار سرپل ذهاب:

شهرداری سرپل‌ذهاب ناتوان از پرداخت حقوق پرسنل است

شهرداری سرپل‌ذهاب ناتوان از پرداخت حقوق پرسنل است

شهردار سرپل‌ذهاب گفت: متأسفانه شهرداری سرپل‌ذهاب توان پرداخت حقوق کارکنان و کارگران را ندارد و به‌شدت در پرداخت حقوق و مزایا با مشکل مواجه می‌شود.

علیرضا قطره‌ای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: متأسفانه شهرداری  سرپل‌ذهاب توان پرداخت حقوق کارکنان و کارگران را ندارد و به‌شدت در پرداخت حقوق و مزایا با مشکل مواجه می‌شود.

شهردار سرپل‌ذهاب گفت: ۴۷درصد بودجه از فروش زمین است در حالی‌که ۵۳درصد بودجه صرف هزینه‌های شهرداری است.

وی تصریح کرد: از آنجایی‌که درآمد و خرج‌کرد شهرداری با یکدیگر هم‌خوانی ندارد، رایزنی‌های بسیاری با مسئولان درخصوص پرداخت حقوق کارگران شهرداری صورت گرفته مبنی بر اینکه بودجه شهرداری سرپل‌ذهاب منحرف است و در همین راستا مکاتباتی با استاندار کرمانشاه نیز انجام شده است.

قطره‌ای با بیان اینکه عوارض ماده ۱۰۰ و فروش زمین، منابع درآمدی شهرداری هستند، گفت: قوانین عوارضی شهرداری‌ها تغییر کرده است.

وی افزود: از ۳۰ خودروی شهرداری متأسفانه چهار خودروی آن سالم است و کارخانه شن و ماسه شهرداری سرپل‌ذهاب به خاطر خرابی سه قطعه چندین ماه است که به تعطیلی کشیده شده، ماشین‌آلات شهرداری نیز فرسوده هستند و در نهایت کار شهرداری شهرستان به بن‌بست رسیده است.

وی تأکید کرد: تمام مجموعه شهرداری، مجموعه دادگستری و ضابطین هر مدرک و مستندی لازم داشتند عیناً به آنها ارجاع داده می‌شود، همان‌گونه که مدارک و مستندات لازم در خصوص بودجه ۲۰میلیارد تومانی اربعین حسینی موجود است.

 قطره‌ای گفت: شهرداری  سرپل‌ذهاب دارای ۴۰۰ کارمند رسمی، قراردادی و شرکتی است، متأسفانه در زمان شورا و شهرداری قبل ۱۰۰ نفر نیرو به‌کارگیری شده است، البته بخشی از حقوق از منابع دولتی به‌حساب شهرداری واریز می‌شود که این ربطی به حقوق کارکنان ندارد.

شهردار سرپل‌ذهاب اذعان کرد: واحدهای شهرداری در این سه ماه مانده تا سال جدید کسب درآمد کنند زیرا در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

وی تنها راه‌حل مشکل پرداخت حقوق کارکنان شهرداری را همکاری اعضای شورای شهر دانست و گفت: شهرداری بدهی زیاد درخصوص پرداخت حق بیمه نسبت به تأمین اجتماعی دارد، مشکل عمده شهرداری در سال ۱۴۰۲ بحث بودجه منحرف آن است چه اینکه حدنصاب معاملات شهرداری امسال بیش از ۵۰میلیون تومان نبوده است.

وی تصریح کرد: نسب به عملکرد روابط عمومی شهرداری بسیار گلایه‌مند هستم البته در اولین فرصت درخصوص کارهای عمرانی شهرداری با رسانه‌های شهرستان همکاری‌های لازم به عمل آید.

قطره‌ای گفت: شهرداری در بحث آسفالت سطح شهرستان کارهای خوبی انجام داده است و در این میان از اعضای شورای تأمين شهرستان درخصوص بازدید از پروژه‌های عمرانی درخواست حضور داریم.

شهردار  سرپل‌ذهاب در پایان خاطرنشان کرد: ۱۵میلیارد تومان تنها در راستای تعبیه سرویس‌های بهداشتی در اربعین حسینی هزینه شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از