پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-13 21:17 - شماره خبر : 9536 0
سوگ مشترک، نشان برادری؛

شیعه و سنی در ماتم نبی(ص)

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی: برادران اهل سنت، همچون شیعیان، به اهل بیت و امامان عشق می‌ورزند؛ این عشق مشترک، ما را به هم نزدیک‌تر می‌کند و نشان می‌دهد که شیعه و سنی در بسیاری از ارزش‌ها و باورها، مشترک هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ صبح امروز سه‌شنبه مراسم عزاداری سالروز رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در حسینیه ناحیه شهرستان جوانرود برگزار گردید.

 

 حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی با اشاره به فداکاری‌های پیامبر اکرم (ص) گفت: حضرت محمد (ص) پدر معنوی همه مسلمانان جهان هستند، ایشان با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود، اسلام را به عنوان دین رحمت و عدالت در سراسر کره زمین گسترش دادند و وحدت و برادری را میان مسلمانان تقویت کردند.

 

وی افزود: با احترام به پدرانمان، در واقع به سنت پیامبر اکرم (ص) عمل کرده و فرمان خداوند تبارک و تعالی را اطاعت می‌کنیم، این عمل، تجلی‌گر قدردانی ما از نعمت‌های الهی و پاسداشت ارزش‌ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) نمادی از بالاترین درجه ایثار و فداکاری در راه اعتلای اسلام است، این رویداد تاریخی به ما یادآور می‌شود که مبارزه برای حفظ ارزش‌های دینی و انسانی، بزرگترین افتخار و سعادت دنیوی و اخروی است.

 

عبدی ادامه داد: برادران اهل سنت، همچون شیعیان، به اهل بیت و امامان عشق می‌ورزند؛ این عشق مشترک، ما را به هم نزدیک‌تر می‌کند و نشان می‌دهد که شیعه و سنی در بسیاری از ارزش‌ها و باورها، مشترک هستند، من در سفرهای زیارتی به کربلا، بارها شاهد حضور پرشور برادران اهل سنت بوده‌ام که با پای پیاده به زیارت آمده‌اند و این نشان از عشق و ارادت مشترک به اهل بیت و وحدت و برادری میان مسلمانان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدی اظهار کرد: دشمنان قسم خورده اسلام از گذشته تاکنون همواره در تلاش بوده‌اند تا با دامن زدن به اختلافات میان مذاهب، صفوف امت اسلامی را از هم گسیخته کنند؛ اما با عنایت خداوند متعال و هوشیاری شیعه و سنی، این توطئه‌ها ناکام مانده است و در آینده نیز با اتکا به تعالیم ناب اسلام، شاهد تقویت بیش از پیش وحدت و برادری میان مسلمانان خواهیم بود.

 

 

شیعه و سنی در ماتم نبی(ص)

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VdjRw
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار