پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-26 09:10 - شماره خبر : 10012 0
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی:

صادرات مرغ متوقف شد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با افزایش قیمت، صادرات مرغ متوقف شد تا قیمت بازار متعادل شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مرغ در بازار جلوی صادرات مرغ گرفته شد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی معتقد است که روزانه 120 تن مرغ صادر می‌شد و در حدی نبود که در قیمت بازار اختلال ایجاد کند و باید صادرات ادامه می‌یافت.

ابراهیمی افزود: مشاهدات میدانی حاکی از آن است که برخی فروشندگان محصولات پروتئینی به دلیل قیمت بالای بازار، مرغ عرضه نمی‌کنند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی تا دو هفته آینده که مسافرت‌ها روند کاهشی خواهد داشت قیمت گوشت مرغ هم پایین می‌آید.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سالانه 2/5 میلیون تن گوشت مرغ در کشور مصرف می‌شود و ظرفیت تولید 3 میلیون تن مرغ در 17 هزار مرغداری کشور وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان گفت: تولیدکنندگان مشکلات نهاده‌ای را مانع بزرگ تولید می‌دانند که 75 درصد وارداتی است و هزینه تولید را در داخل افزایش می‌دهد.

قیمت مرغ در چند هفته گذشته آرام‌آرام روند افزایشی خود را ادامه داد تا در بازار تهران از کیلویی 75 هزار تومان به 100 هزار تومان رسید و همین عاملی شد تا دولت صادرات مرغ را به‌منظور تنظیم بازار داخلی متوقف کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vwr93
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار