حالت تاریک
عضو فراکسیون روحانیت مجلس مطرح کرد:

ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان

ضرورت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از الزامات همه آحاد جامعه است.

 

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: انتقال الگوهای برجسته ارزشی و معنوی جامعه به نسل جدید یکی از مهمترین مسائل و اسنادی است که در اختیار ماست و نباید از آن غفلت کنیم.

 

وی افزود: دفاع مقدس یا به تعبیر امام راحل دانشگاه جنگ، انسان‌های بسیاری را تربیت کرد هرچند که سرمایه‌های فراوانی از این انسان‌های با ارزش را از دست دادیم اما در کنار آن تجربیات و سرمایه‌های بسیاری هم بدست آوردیم که این نوع شیوه‌های اداره میدان جنگ به‌عنوان یک منبع درسی در دنیا مدنظر قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: در بحث شیوه‌های جنگ آنچه که در دفاع مقدس بدست آوردیم ارزش‌های معنوی و الهی بود که هنوز هم آن ارزش‌های دفاع مقدس روشنگر مسیر نسل جوان است.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای پویا داشته باشیم باید از این ارزش‌ها الگوبرداری کنیم.

 

به گفته حجت‌الاسلام فلاحی، در حال حاضر الگوهای علمی، جهادی و فرهنگی موفق برگرفته از الگوهای دفاع مقدس است اگر این الگوها را در عرصه‌های مختلف جامعه و حکمرانی به‌کار ببریم قطعا می‌توانیم همان گونه که در دوران جنگ مقابل ۱۲۰ کشور دنیا موفق شویم اکنون نیز در برابر هجمه‌های جنگ ترکیبی موفق خواهیم شد.

 

وی افزود: انتقال این ارزش‌ها از الزامات همه ما است مخصوصا حاکمیت باید تلاش کند که این ارزش‌ها در سینه‌ها نماند و رزمندگان دفاع مقدس نیز باید با روایت‌گری این ارزش‌ها را انتقال دهند‌.

 

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا از میان ما رفته‌اند، اذعان کرد: باید این الگوها به نسل جدید معرفی شوند که آنها با این آشفتگی دنیا در ارائه الگو دچار سردرگمی و سرگردانی نشوند و بتوانند مسیر خود را پیدا کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از