حالت تاریک
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مطرح کرد:

عدم همخوانی نرخ رشد حقوق با تورم

عدم همخوانی نرخ رشد حقوق با تورم

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با اشاره به عدم همخوانی نرخ رشد حقوق با تورم موجود گفت: این ارقام در طول اجرای برنامه در سال ۱۴۰۳ اصلاح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از  راه دانا، کمال حسین‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا درباره پیش‌بینی رشد حقوق و دستمزد در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: در جدول مفروضات منابع و مصارف عمومی دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نرخ رشد ضریب حقوق کارکنان به میزان ۱۸ درصد و نرخ رشد ضریب حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.


ارقام پیش بینی شده رشد حقوق در لایحه بودجه با نرخ تورم سالانه کشور همخوانی ندارد

وی توضیح داد: این ارقام هیچ‌گونه همخوانی معناداری با نرخ تورم سالانه کشور که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده و نرخ تورمی که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود ندارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد که سازمان برنامه‌وبودجه احتمالاً اطلاعات کاملی درباره این موضوع ندارد یا از یک نرخ تورم بین‌المللی به‌جای نرخ تورم داخلی به‌عنوان مبنای محاسبه استفاده کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این‌گونه تصمیم‌گیری در لایحه بودجه باعث می‌شود تا سبد خرید کوچک‌تری برای کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شود.

حسین‌پور با ابراز تعجب از این موضوع نسبت به سازمان برنامه‌وبودجه انتقاد نموده و پرسید: آیا انصاف در این تصمیم‌گیری رعایت شده است؟ و پاسخ داد: به نظر می‌رسد که سازمان برنامه‌وبودجه قصد دارد تا با ارائه این مفروضات، مسئولیت خود را به دیگران منتقل کند و گرنه چرا باید این تغییرات در سطح حقوق کارکنان و بازنشستگان را در نظر می‌گرفتند؟


ارقام رشد حقوق و دستمزد در بودجه اصلاح خواهد شد

وی در پایان، به کارکنان و بازنشستگان قول اصلاح این اعداد را داد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به اصلاح این اعداد تعهد دارند و با تأمین منابع بودجه در حین اجرای لایحه ۱۴۰۳ این اعداد اصلاح خواهند شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از