حالت تاریک
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه:

عشایر کرمانشاه ۳۰درصد پروتئین استان را تامین می‌کنند

عشایر کرمانشاه ۳۰درصد پروتئین استان را تامین می‌کنند

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: جامعه عشایری کرمانشاه با بیش از یک میلیون و نیم راس دام، ۳۰ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تامین می‌کنند.

علی‌جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: در ۹ ماهه اول سال‌جاری در حدود ۵هزار و ۵۴۸ تن آرد و ۴هزار و ۵۵۲ تن نهاده دامی شامل جو، کنسانتره و سبوس در میان عشایر استان توزیع شده‌اند.

 

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه افزود: همچنین از ابتدای سال تا پایان آذر ماه یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۸۴۰ لیتر نفت سفید در اختیار عشایر قرار گرفته شده است.

 

 وی گفت: در طی این بازه زمانی یک میلیون و ۱۹۰ هزار و چهارصد و سی و یک کیلوگرم معادل ۱۰۸ هزار و ۲۲۱ کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع در میان عشایر توزیع شده است.

 

مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه ادامه داد: در طی این مدت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین عشایر نیز بیمه شده و همچنین در این مدت ۱۵۹ خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی عشایری قرار گرفته‌اند.

 

وی در ادامه داد: طبق آخرین آمار ۱۳ هزار و ۸۸۱ خانوار با جمعیتی در حدود ۷۶ هزار و ۲۸۰ نفر در قالب ۱۴ ایل و یک طایفه مستقل در استان زندگی می‌کنند.

 

رضایی گفت: این عشایر در مجموع یک میلیون و چهارصد هزار راس دام سبک و ۵ هزار راس دام سنگین در اختیار دارند که ۳۰ درصد نیاز پروتئین استان را تامین می‌کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش علاوه بر تولیدات صنایع دستی عشایر اشاره کرد و تصریح کرد: سالیانه ۲۱ هزار قطعه صنایع دستی همچون سیه‌چادر، چیغ، توبره، گلیم، گیوه، خورجین، قالی، قالیچه، موج، نمد و جاجیم توسط عشایر در استان تولید می‌شود.

 

رضایی همچنین یادآوری کرد: عشایر علاوه بر تولیدات پروتئینی و صنایع دستی در تامین امنیت هم نقش بسزایی دارند طوری‌که در طول سال ۶ ماه در مناطق قشلاقی و ۶ ماه در مناطق ییلاقی هستند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از