حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان:

عمر ماشین‌آلات امدادرسانی در غرب کشور بالا است

عمر ماشین‌آلات امدادرسانی در غرب کشور بالا است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: در غرب کشور عمر ماشین‌آلات امدادرسانی بالا است و نیازمند بازبینی و ترمیم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حمید پورحسینی ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان‌های کردستان، همدان و کرمانشاه به‌عنوان استان‌های غرب کشور شناسایی شدند که در این میان با رصد شاخص‌های موجود، مشکلات قابل پیگیری در سطح ملی دنبال می‌شوند.

 

وی افزود: در بازدیدهای به‌عمل آمده گروه‌های ارزیاب هر سه استان ثابت هستند که به کارشناسی مباحث می‌پردازند.پورحسینی خاطرنشان کرد: مشکلات رودخانه‌ها توسط شهرداران، دهیاران و مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای رصد می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش میانگین بارش‌ها جلسات مربوطه برگزار شد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به سایر شاخص‌های مدنظر در بازرسی‌های انجام شده، گفت: در قالب برگزاری مانور، کارگاه‌های آموزشی و‌‌‌... درصدد امدادرسانی هستیم.

 

پورحسینی خاطرنشان کرد: در غرب کشور عمر ماشین‌آلات امدادرسانی بالا است و نیازمند بازبینی و ترمیم است همچنین کادر آتش‌نشانی باید تقویت شوند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش ارتفاع ساختمان‌ها‌ تجهیزات امداد و نجات هم باید ارتقا یابد و بروزرسانی شود.

 

پورحسینی از ایجاد تشکلی جدید با استفاده از آحاد مردم تحت مسئولیت مدیریت بحران خبر داد و گفت: درصدد هستیم در مواقع اضطراری از ظرفیت مردم استفاده شود و در این میان دستگاه‌های خدمت‌رسان نظیر جمعیت هلال احمر به ارائه آموزش بپردازند.

 

وی به تشویق خانواده‌ها برای خرید و استقرار کپسول‌های آتش‌نشانی اشاره و عنوان کرد: شارژ این کپسول‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود زیرا اقدام به‌موقع در نخستین لحظات وقوع حادثه از تحمیل هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از