حالت تاریک
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد؛

عملکرد موفقیت‌آمیز ایران در مدیریت بحران نسبت‌به همسایگان

عملکرد موفقیت‌آمیز ایران در مدیریت بحران نسبت‌به همسایگان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما در قیاس با کشورهای همسایه عملکرد بهتری داشتیم به‌طوری که در دو سیل اخیر تلفات انسانی نداشتیم اما در کشورهای همسایه چون بلوچستان و پاکستان ۱۵۶ نفر تلفات انسانی در دو سیل داشتند.

محمدحسن نامی در حاشیه سفر به سرپل‌ذهاب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سفر به شهرستان سرپل‌ذهاب به منظور بررسی طرح‌های پیشگیری در مخاطرات محیطی و سوانح انسان‌ساخت انجام شد که البته
طی دو سال اخیر موضوع پیشگیری مد نظر رئیس جمهور و وزیر کشور هم بوده است. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پیشگیری هم صرفه‌جویی در هزینه‌ها و هم حفاظت از جان انسان‌ها است که برای ما غیر قابل ارزش‌گذاری است لذا ما تمام توان خود را به‌کار می‌گیریم که مردم در سوانح آسیب نبینند چه اینکه در سیل‌های اخیر تلفات انسانی نداشتیم و تخریب‌های ساختمانی هم ترمیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: ما در قیاس با کشورهای همسایه عملکرد بهتری داشتیم به‌طوری که در دو سیل اخیر تلفات انسانی نداشتیم اما در کشورهای همسایه چون بلوچستان و پاکستان  تعداد ۱۵۶ نفر تلفات انسانی در دو سیل داشتند.

نامی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران کشور شامل تمام نهادها و دستگاه‌ها در وزارتخانه‌های مختلف و نهادهای تحت هدایت مقام معظم رهبری در تلاش است تا حفاظت و حراست از جان و مال مردم بیشتر شود.

وی با اشاره به زلزله سرپل‌ذهاب و ساختمان‌های فرهنگی، اداری و مذهبی بازسازی‌نشده، اذعان داشت: برابر قانون نباید به ادارات دولتی خسارتی پرداخت شود و بالاترین شخص هر سازمان باید ساختمان‌های تحت تصدی خود را بیمه کند که در مواقع خسارت بتواند از حق بیمه استفاده کند.

نامی در خصوص مساجد و مراکز فرهنگی، عنوان کرد: برخی از ساختمان‌ها هستند که آسیب‌دیده ولی هنوز بازسازی نشده‌اند و نیازمند اعتبار هستند و برخی مراکز دولتی هم باید مورد توجه قرار گیرند از آن جهت که مورد مراجعه مردم هستند و اگر بازسازی شوند می‌توانند بهتر به مردم خدمات‌رسانی کنند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور هم بسیار تاکید ویژه دارد که ساخت و سازها در سوانح زودتر و بهتر انجام شود ضمن اینکه حامل سلام گرم رئیس جمهور به مردم خوب و شریف سرپل‌ذهاب هستم اعلام می‌کنم که ما نیز این مشکلات را به اطلاع ایشان خواهیم رساند و امیدواریم با تأمین اعتبار لازم این مشکلات سرپل‌ذهاب که از گذشته به‌جا مانده برطرف شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از