حالت تاریک
علی(ع) قرآن ناطق؛

غیرت و قیومیت مکتب علوی سرمشق مردان امروزی

غیرت و قیومیت مکتب علوی سرمشق مردان امروزی

میلاد امیرالمومنین علی(ع) آغازگر اشاعه عدالت، مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت و بزرگداشت مقام پدر  است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، سیزدهم رجب، زادروز میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) را روز پدر نام‌گذاری کرده‌اند، روزی که مانند فرصتی طلایی برای یادآوری و تقدیر از زحمات بی‌دریغ پدر و گرامی‌داشت همه پدران قهرمانی که عاشقانه برای دفاع از کیان و آزادی کشور برای آرامش امروز فرزندانشان از جان عزیز خویش گذشتند و به شهادت رسیدند.

پدر، همیشه قهرمان زندگی است که با تمام توان با غیرت و شهامت و گاه با دستان پینه‌بسته‌اش کاری می‌کند که بهشت را برایت بسازد حتی اگر بهشت زیر پایش نباشد و صد البته سالروز ولادت حضرت علی (ع) به‌عنوان الگو و اسوه مردان امروزی بهترین فرصت قدردانی از زحمات پدران است.


پدران قهرمان و مدافع حرم از مولا علی (ع) الگو گرفتند

سعید بهشتی‌راد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ضمن تبریک روز پدر و ولادت حضرت علی (ع)، اظهار داشت: پدر مظهر ایثار و از خودگذشتگی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی با تمام وجود جان خود را تقدیم و انقلاب را بیمه کردند و اکنون نیز مایه برکت هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: پدران قهرمان و مدافع حرم از مولا علی (ع) الگو گرفتند که شجاعت و شهامت این عزیزان مایه فخر و مباهات ما هستند.

وی با بیان اینکه شهیدان حق بزرگی بر انقلاب اسلامی دارند و تکریم پدران شهدا کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم، گفت: امروز سرمایه‌های بزرگی به‌نام فرزندان شهدا داریم که هر کدام می‌توانند منشأ تحول و آثار و برکات زیادی باشند.

بهشتی‌راد با اشاره به اینکه باید قدردان نعمت ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شکرگزار نعمت نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم، خاطرنشان کرد:   پدران شهدا، مصداق عینی پدران آسمانی و یاران امیرالمومنین (ع) در عصر حاضر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امام علی (ع) پدر همه یتیمان بود و در سیره و شخصیت خود نشان دادند که پدران نه تنها برای خانواده خود، بلکه در جامعه هم برای سایر افراد و محرومان مسئولیت دارند.



مدیریت آرامش و اقتصاد خانواده توسط پدر تأمین می‌شود

غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: واژه خانواده به عنوان رکن رکین در جامعه از حروفی تشکیل شده که هر کدام از این حروف نمایانگر یک نماد است؛ حرف خ در کلمه خانواده نمایانگر خلقیات است، الف خانواده بر مبنای انتظارات تنظیم می‌شود و نون نشانگر نقش‌ها است.

این روانشناس و مدرس دانشگاه افزود: حرف واو در واژه خانواده به وارستگی اشاره دارد، الف دوم نشان‌دهنده امید است، دال معنای دوستی را می‌رساند و حرف ه به معنای هدف است که جمیع این خصوصیات در پدر و مادر خانواده نمود دارد و این دو با هم پایه‌های اصلی خانواده را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: پدر مدیر و تصمیم‌گیرنده خانواده و کارش تضمین‌کننده اقتصاد خانواده است در مواقع بروز بحران در خانواده این پدر است که می‌تواند به آرامش خانواده کمک کند و وارستگی پدر نشان‌دهنده بزرگ‌منشی وی است به گونه‌ای که خود را درگیر مباحث جزئی تنش‌زا نمی‌کند.

محمدی ادامه داد: پدر فردی است امید بخش که هم امید را در دل می‌پروراند و هم به اعضای خانواده امید می‌بخشد، فرزندان پسر با نگاه به پدر و روحیه امیدوارانه وی نقش امیدبخشی را در زندگی آینده خود ایفا خواهند کرد و فرزندان دختر نیز از نگاه امیدوارانه پدر محبت را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مادر خانواده نیز با تکیه به رفتار امیدبخش پدر است که می‌تواند نقش همسری را به درستی ایفا کند پدر خانواده در واقع یک دوست خوب برای تک‌تک اعضای خانواده است و بر پایه این دوستی است که می‌تواند مدیریت بهتری در خانواده داشته باشد.

محمدی ادامه داد: نمونه دوستی یک پدر با خانواده خود را می‌توانیم در سیره حضرت علی (ع) ببینیم که همسرش حضرت فاطمه (س) را با القاب محبت‌آمیزی صدا می‌زد که متاسفانه امروزه نمی‌توان چنین کلماتی را از زبان اعضای یک خانواده شنید و این در حالی است که علم روز نیز بر این موضوع تاکید دارد.

وی گفت: حضرت علی (ع) با کلماتی همچون حبیبتی یا فاطمه و روحی له فداک همسرش را صدا می‌زد چرا که اظهار عشق و محبت باید در کلام جاری و ساری باشد، باید تک تک اعضای خانواده دوستی را در کلام و کردار پدر لمس کنند چه اینکه یک پدر خوب در خانواده وظیفه دارد که به همراه مادر نقش هدف‌بخشی را در محیط خانه داشته باشد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: خانواده‌ای موفق است که بتواند در راستای اهدافی گام بردارد که جنبه‌های مختلف در آن‌ها دیده شوند و دور از انتظار نباشند از آنجا که جمیع خصوصیات ذکر شده را می‌توان در شخصیت حضرت علی (ع) دید میلاد ایشان را به عنوان روز پدر جشن می‌گیریم و قطعاً این روز بهترین روز برای نامگذاری روز پدر است زیرا ایشان شوهری نمونه برای همسر خود، پدری بی‌نظیر برای فرزندان خود و  الگویی از یک پدر نمونه برای شیعیان هستند.



عالم بشری تا قیامت با جریان ولایت مدیریت می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمراد کماسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت:  خداوند در مسیر بندگان خود دو موضوع مهم قرار داده مورد اول نبوت و دیگری ولایت است که جریان نبوت از حضرت آدم تا پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) است.

وی افزود: در روز غدیر با مطرح شدن موضوع ولایت حضرت علی (ع) جریان ولایت نیز آغاز شد و تا روز قیامت نیز عالم بشری باید با جریان ولایت مدیریت شود از این رو وجود مقدس حضرت علی (ع) تنها به زمان خود ایشان محدود نمی‌شود بلکه یک جریان پایدار و پیوسته تا روز قیامت است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: شیعیان از اینکه پیرو حضرت علی (ع) و تحت لوا و جریان ولایت ایشان هستند به خود می‌بالند لذا ولایت مانند نخ تسبیحی است که تمام خوبی‌های عالم را بهم وصل می‌کند اگر ولایت نباشد نبوت هم ناتمام است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع ولایت به قدری مهم و حیاتی است که خداوند به حضرت محمد (ص) می‌فرماید که اگر ولایت علی‌ابن ابی‌طالب (ع) را اعلام نکنی رسالت خود را تکمیل نکرده‌ای و به لطف خدا امروزه جرعه‌ای از جام شیرین ولایت در کشور ما وجود دارد که این جریان ولایی موجب برکات فراوانی هم در کشور عزیز ایران و هم در منطقه و جهان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کماسی افزود: رسول اکرم (ص)، خود به سبقت حضرت علی (ع) در اسلام تصریح کردند و در جمع صحابه فرمودند: «نخستین کسی که در روز رستاخیز با من در حوض کوثر ملاقات می‌کند پیش‌قدم‌ترین شما در اسلام، علی‌ابن ابی‌طالب (ع) است».

وی تصریح کرد: جریان ولایت در تمامی معادلات جهانی تاثیرگذار است و تصمیم نهایی را در حکم‌رانی جهان رقم می‌زند و با ظهور ولی خدا، حکومت صالحان تشکیل خواهد شد از این رو مهم‌ترین جریانی که خداوند برای هدایت بشر و اداره جامعه بشری قرار داده، جریان ولایت است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: امیدواریم همه ما در این آزمون ولایی پیروز و سربلند باشیم که خداوند به وسیله حضرت امام خمینی (ره) در کشور ما پایه‌گذاری کرد تا محک آزمایش ما باشد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی فرمود معیار اصلی و مهم‌ترین سوالات قیامت بر حول محور ولایت و پیروی از ولی فقیه زمان؛ مقام معظم رهبری است، ملت عزیز ایران که تاکنون از این آزمون سرافراز بیرون آمده‌اند، با پیروی از ولایت در آینده نیز الگویی جامع برای جامعه بشری خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حضرت علی (ع) به راستی نمونه‌ای مثال‌زدنی از پدری حقیقی بودند، خود می‌دانستند که باید امام را تربیت کنند و کسانی را به جامعه تحویل دهند که آیینه تمام‌نما و معرف حقیقی روح اسلام باشند.

حضرت علی (ع) اسوه تمامی سجایای اخلاقی به‌شمار می‌رود به این معنا که ایشان مصداق عینی و نمونه‌ای کامل از اخلاق سیاسی، خانوادگی، فردی و اجتماعی است و تمام جلوه‌های اخلاقی وی در اوج کمال قرار دارد.


انتهای خبر/

غیرت و قیومیت مکتب علوی سرمشق مردان امروزی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از