حالت تاریک
چشم انتظاری گندمکاران کرمانشاهی برای واریز مطالبات؛

فرصتی که تبدیل به تهدید شد

فرصتی که تبدیل به تهدید شد

انتظار چند ماهه گندمکاران کرمانشاهی برای دریافت مطالباتشان موجبات نارضایتی و البته ایجاد مشکلاتی را برای آنها فراهم آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با وجود وعده‌های دولت مبنی بر خرید تضمینی گندم از کشاورزان و تلاش برای واریز به‌موقع مطالبات آنها امسال این امر میسر نشد تا جایی که همچنان بخشی از معوقات گندمکاران واریز نشده است.

 

طولانی شدن زمان واریز مطالبات به حق گندمکاران بار مشکلات آنها را افزایش داده از طرفی انگیزه کشت مجدد گندم را در میان آنها کاهش داده است تا جایی گویا این فرصت اکنون به تهدیدی برای فردا محسوب می‌شود.

 

 

مطالبات گندمکاران تا پایان ماه جاری پرداخت می‌شود

 

علی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: امسال 806 هزار و  432 تن گندم تضمینی و مازاد بر نیاز از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: از مجموع گندم مازاد بر نیاز در استان کرمانشاه مقدار 85 هزار تن توسط سیلوهای دولتی، 650 هزار و 913 تن توسط سیلوهای بخش خصوصی و 70 هزار و 312 تن هم توسط مباشرین تعاون روستایی خریداری شده است.

 

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته امسال 274 هزار تن گندم تضمینی بیشتری خریداری شده، گفت: سال گذشته 531 هزار و 670 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شد.

 

ملکشاهی خاطرنشان کرد: میزان مطالبات کشاورزان از خرید تضمینی گندم بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که از ابتدای خرید تضمینی تاکنون بالغ بر 9 هزار و 258 میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه دو هزار و 900 میلیارد تومان مطالبه گندمکاران باقی مانده است، گفت: طبق وعده دولت تا آخر مهرماه این مطالبات پرداخت می‌شود.

 

 

مابه‌التفاوت قیمت گندم مهر ماه پرداخت خواهد شد

 

ایرج صفایی نیز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با بیان اینکه تعاون روستایی مباشر اداره غله و خدمات بازرگانی است، اظهار داشت: میزان خرید تعاون روستایی استان کرمانشاه 85 هزار و 271 تن گندم از کشاورزان بوده است.

 

مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اطلاعاتی راجع به پرداخت مطالبات گندمکاران در دست نداریم، افزود: تشکل‌های تعاون روستایی به‌عنوان مباشر با اداره غله قرارداد منعقد می‌کنند.

 

وی گفت: امسال هر کیلوگرم گندم به ازای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شد و مابه‌التفاوت آن یعنی مبلغ 15 هزار تومان بر اساس اخبار و اطلاعات وزارتخانه جهاد کشاورزی تا پایان مهر پرداخت می‌شود.

 

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، امیدواریم این بار وعده واریز مطالبات گندمکاران در موعد مقرر محقق شود و چشم انتظاری چند ماهه کشاورزان هم به سر آید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از