حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب مطرح کرد؛

آغاز فعالیت‌ کوله‌بری مرز تیله‌کو در آینده‌ای نزدیک

آغاز فعالیت‌ کوله‌بری مرز تیله‌کو در آینده‌ای نزدیک

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بعد از گذشت ۶سال از تعطیل شدن فعالیت تیله‌کو خوشبختانه با دستور ویژه استاندار کرمانشاه در آینده فعالیت کوله‌بری در این مرز آغاز خواهد شد که این خبر خوبی برای  مردم سرپل‌ذهاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، صدراله بابلی امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرز تیله‌کو، اظهار داشت: در هفته جاری دو جلسه با حضور مدیران مرزهای تیله‌کو، شیخ صله و پرویز خان در استانداری کرمانشاه برگزار شد و امروز نیز بازدید میدانی با دستور مستقیم استاندار کرمانشاه و با حضور مشاور استاندار در امور عراق از مرز تیله‌کو و زیرساخت‌های آن و همچنین از وضعیت طرف عراق انجام گرفت که خوشبختانه تمام بسترها برای فعالیت مرز فراهم است.  

نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: قطعاً بازگشایی مرز تیله‌کو و آغاز فعالیت‌های اقتصادی امنیت بیشتر، اشتغال پایدار و رونق اقتصادی را در منطقه به همراه خواهد داشت.  

بابلی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه در سفر به سرپل‌ذهاب یکی از برنامه‌های خود را بازگشایی مرز تیله‌کو اعلام کرد، اذعان داشت: به‌منظور بازگشایی این مرز منتظر دستور ویژه استاندار کرمانشاه هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آن باشیم و اگر دستور ویژه استاندار و پیگیری و تلاش‌های مشاور استاندار در امور عراق نبود مجوز فعالیت کوله‌بری در این مرز به این زودی صادر نمی‌شد.  

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: مرز تیله‌کو یکی از مرزهای بسیار مهم استان است که می‌تواند مناسبات و برقراری امنیت در مرزها را تقویت کند و البته قطعا یکی از مواردی که به حسن هم‌جواری مرزها کمک می‌کند همین مبادلات تجاری وبازرگانی طرفین در مرزها است.  

وی خاطرنشان کرد: این خبر بعد از ۶سال تعطیلی مرز یک خبر مسرت‌بخش برای مردم صبور، مرزدار و وفادار سرپل‌ذهاب است و قطعا موجب رضایتمندی مردم خواهد شد.  

بابلی در پایان افزود: فعالیت کوله‌بری مرز تیله‌کو با دستور استاندار آغاز می‌شود و ما باید بعد از فعالیت کوله‌بری با ایجاد امنیت پایدار به‌دنبال مراحل بعدی بازگشایی کامل مرز و انجام مبادلات تجاری و بازرگانی، ترانزیت کالا باشیم.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از