چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-05-09 19:12 - شماره خبر : 8484 0
یک فعال رسانه‌ای مطرح کرد:

قاچاق انسان بزرگ‌ترین لطمه به کرامت انسانی

یک فعال رسانه‌ای گفت: قاچاق انسان بزرگ‌ترین لطمه به جایگاه و کرامت انسانی و حقوق طبیعی انسان‌ها است که سازمان‌ها و نهادهای حقوقی و بین‌المللی تأثیرگذار در جهان باید با این پدیده شوم مبارزه کنند.

 

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات، جایگاه بسیار والایی دارد که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است لذا انسان‌ها در تعاملات اجتماعی باید به جایگاه رفیع خود توجه کنند.

این فعال رسانه‌ای و استاد دانشگاه فرهنگیان افزود: اگر انسان‌ها به مقام و قدر خود آگاه باشند می‌توانند به جایگاهی که خدا برای آنها در نظر گرفته، دست پیدا کنند. 

وی با بیان اینکه قاچاق انسان در دوره‌های مختلف به اشکال گوناگون نمود پیدا کرده است، گفت: در یک دوره‌ قاچاق انسان به شکل برده‌داری بود که شیوه اسلام در این‌باره مبارزه با برده‌داری بود. 

شفیعی خاطرنشان کرد: اسلام به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که موجب حذف برده‌داری شود، هر چند برده‌داری به شکل گذشته وجود ندارد اما امروزه ما شاهد برده‌داری به شکل مدرن آن هستیم. 

وی با بیان اینکه برده‌داری مدرن در سایه فرهنگ غرب ایجاد شده است، تصریح کرد: غربی‌ها با شعار حقوق بشر شخصیت و کرامت انسانی را زیر پا گذاشته‌اند.

شفیعی افزود: یکی از مسائلی که درباره قاچاق انسان مطرح است، قاچاق زنان و دختران برای سوءاستفاده‌های جنسی است، این اقدام یعنی مدعیان حقوق بشر و آزادی، کرامت انسان را تا حد امیال حیوانی پایین آورده‌اند و هیچ شأن و جایگاهی برای انسان‌ها قائل نشده‌اند.

وی گفت: تمام مردم آزاده‌نگر و آزاداندیش جهان و همه مسلمانان که دارای یک ایدئولوژی و مرام قوی در دفاع از انسان‌ها هستند، باید با همه ظرفیت‌ها و امکانات خود، در مقابل پدیده شوم قاچاق انسان بایستند. 

شفیعی با اشاره به اینکه قاچاق انسان جنبه‌های مختلفی دارد که تنها یکی از آنها قاچاق زنان و دختران است، افزود: قاچاق انسان می‌تواند به اشکال مختلف به شأن، جایگاه و حقوق انسان‌ها لطمه بزند لذا باید با پدیده برده‌داری مدرن مبارزه کرد. 

وی با بیان اینکه قاچاق انسان بزرگ‌ترین لطمه به جایگاه و کرامت انسانی و حقوق طبیعی انسان‌ها است، گفت: سازمان‌ها و نهادهای حقوقی و بین‌المللی تأثیرگذار در جهان باید با پدیده شوم قاچاق انسان مبارزه کنند و اجازه ندهند شأن و کرامت انسان‌ها لگدمال شود.

شفیعی افزود: همه انسان‌ها دارای حقوقی طبیعی هستند، باید شرایطی فراهم شود تا انسان‌ها بتوانند از حقوق طبیعی خود که داشتن یک زندگی سالم است بهره‌مند شوند.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NDb0l
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار