حالت تاریک
فرماندار هرسین خبر داد:

لزوم راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی در هرسین

لزوم راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی در هرسین

در جلسه‌ای با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیران کل جهادکشاورزی و دامپزشکی استان کرمانشاه ایجاد کشتارگاه صنعتی در شهرستان هرسین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرصاد، صبح امروز یکشنبه در جلسه‌ای با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیران کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان کرمانشاه ایجاد کشتارگاه صنعتی در شهرستان هرسین مورد بررسی قرار گرفت.

 

ابوطالب ایتوندی؛ فرماندار هرسین در ابتدای این جلسه، احداث کشتارگاه را از مهمترین مطالبات امام جمعه محترم و مردم دانست و افزود: کشتارگاه‌های سنتی که معمولا در منازل فعالیت می‌کنند با ذبح غیرقانونی و غیر بهداشتی دام باعث به خطر افتادن بهداشت عمومی و سلامت مردم می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: در کشتارگاه‌های سنتی، ذبح دام در محیط‌های غیر بهداشتی و بدون حضور ناظران شرعی انجام می‌شود و به صلاح مردم است که تنها از قصابی‌های دارای مجوز خرید کنند.

 

وی از مهمترین مزیت‌های وجود کشتارگاه‌های صنعتی را نظارت بهداشتی در چرخه تولید گوشت عنوان کرد و افزود: از زمان تحویل دام به کشتارگاه تا زمان ارسال گوشت به مراکز عرضه، کارشناسان بهداشتی نظارت دارند و در صورت وجود علائم بیماری در دام یا اشکال در گوشت تمهیدات لازم را انجام می‌دهند.

 

در این جلسه همچنین مسائل و موضوعات مختلف مربوط به صدور مجوز فعالیت کشتارگاه مورد بررسی قرار گرفت.

لزوم راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی در هرسین

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از