پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-13 12:31 - شماره خبر : 9531 0
کارشناس مسائل مذهبی:

مجاهدت‌های شهدا باعث ماندگاری انقلاب می‌شود

کارشناس مسائل مذهبی گفت: مجاهدت‌های شهدا باعث ماندگاری نظام و انقلاب خواهد شد؛ مردم شهیدپرور ایران به خوبی آگاه هستند که شهدای والامقام، حتی پس از شهادت، همچنان خدمتگزار انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دانیال بهرامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛  اظهار داشت: دفاع از دین ابعاد مختلفی دارد؛ یکی از مهم‌ترین این ابعاد، دفاع با زبان است، دعبل خزاعی با شعر و سخنوری از اهل بیت (ع) دفاع می‌کرد و مورد عنایت امام رضا (ع) قرار گرفت؛ در دوران دفاع مقدس نیز افرادی بودند که با سخنرانی‌های تأثیرگذار خود لشکری را بسیج می‌کردند؛ مرحوم محمدتقی فلسفی نمونه‌ای بارز از افرادی بود که با زبان، از اسلام دفاع می‌کرد. 

این کارشناس مذهبی افزود: دومین جنبه دفاع، دفاع با قلم است؛ امام خمینی (ره) با جملاتی کوتاه اما بسیار تأثیرگذار همچون «حصر آبادان باید شکسته شود» و «خرمشهر باید آزاد شود»، روحیه‌ای مضاعف در رزمندگان ایجاد کردند و به پیروزی‌های بزرگی دست یافتیم، این نمونه بارز از قدرت کلام و تأثیر آن در میدان نبرد است؛ علامه امینی نیز با نگارش کتاب ارزشمند الغدیر در مدت ۳۰ سال و شهید مطهری با آثار ماندگار خود، از حریم اهل بیت (ع) و دین دفاع کردند و الگوهای برجسته‌ای در این زمینه هستند. 

وی ادامه داد: سومین جنبه دفاع، دفاع با مال و ثروت است؛ در دوران دفاع مقدس، مردم از هر قشر و طبقه‌ای با توجه به توان مالی خود، به جبهه‌ها کمک می‌کردند؛ این مشارکت گسترده، یادآور حمایت حضرت خدیجه (س) از پیامبر اکرم (ص) است که ثروتش را در راه دفاع از اسلام خرج کرد. 

بهرامی گفت: چهارمین و بالاترین مرتبه دفاع، فدا کردن جان است، شهدا با تقدیم جان خود در راه دین، بالاترین پاداش را از خداوند دریافت می‌کنند؛ شهادت جایگاهی بسیار والا دارد و هر قطره خون شهید، آمرزش گناهان و هفت پاداش دیگر را برای او به ارمغان می‌آورد. 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شهید یعنی کسی که شهود رسیده است، یعنی یک‌سری غیبیات برای او یقینی است و لذا حضرت زینب (س) هم شهید است؛ جایگاه شهیدی که خانواده و تعلقات دنیوی خود را رها می‌کند و در یک میدانی در مقابل دشمن سینه سپر می‌کند در نزد خداوند بسیار والا است؛ پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «فَوقَ کُلِّ بِرٍّ بِرٌّ حَتَّی یُقْتَلَ الرَّجُلُ فی سَبیلِ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ فَلَیْسَ فَوْقَهُ بِرٌّ. بالای هر نیکی، نیکی دیگری است، مگر کشته شدن در راه خداوند که هیچ نیکی بالاتر از آن نیست»؛ در روایتی دیگر از امام زین‌العابدین (ع) نقل است که فرمودند: «هیچ قطره‌ای نزد خدا محبوب‌تر از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود، نیست». 

وی با تأکید بر اهمیت مجاهدت‌ها، بیان کرد: این مجاهدت‌ها باعث ماندگاری نظام و انقلاب خواهد شد؛ مردم شهیدپرور ایران به خوبی آگاه هستند که شهدای والامقام، حتی پس از شهادت، همچنان خدمتگزار انقلاب هستند، ارواح طیبه آن‌ها همواره برای ملت ایران دعاگو بوده و گره‌گشای مشکلاتی که فراروی این نظام و انقلاب است، هستند. 

بهرامی در پایان گفت: ما اعتقاد داریم ارواح آن‌ها به ما کمک می‌کند که این انقلاب در مسیر اصلی خود قرار بگیرد و بنا به آنچه که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند ان‌شاءالله این نظام و انقلاب به واقعه بزرگ جهانی که همه ما منتظر آن هستیم که همان ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) است، منتهی شود. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VMa9d
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار