پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-30 12:05 - شماره خبر : 9117 0
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه:

مجوز داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه صادر نشد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه صدور مجوز داروخانه هلال‌احمر استان کرمانشاه دستور وزیر بهداشت را درپی داشت، گفت: سازمان غذا و دارو از صدور مجوز داروخانه برای استان کرمانشاه خودداری می‌کند.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: صدور مجوز داروخانه جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه همواره یکی از اولویت‌های این سازمان و مطالبه عمومی مردم استان بوده به‌نحوی که طی سال‌های گذشته همواره این موضوع توسط مسئولان استانی مورد پیگیری قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی و تأسیس داروخانه هلال‌احمر یکی از نیازهای مهم جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه است که وجود با علی‌رقم پیگیری‌های فراوان طی سال‌های گذشته به سرانجام نرسیده است.

محمدی تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور صدور مجوز به سازمان غذا و دارو برای داروخانه هلال‌احمر استان کرمانشاه اخذ شد اما با گذشت زمان سازمان غذا و دارو از این اقدام خودداری و اعلام کرد استان کرمانشاه به داروخانه هلال‌احمر نیازی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان مراسم اربعین حسینی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان سفری به استان کرمانشاه داشتند که مجدد پیگیری لازم انجام گرفت که سازمان غذا و دارو دوباره اعلام کرد مجوزی صادر نمی‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه افزود: هم‌اکنون مرکز فوریت‌های پزشکی جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه به‌صورت محدود در حال فعالیت است که پاسخگوی نیاز متقاضیان و مراجعه‌کنندگان نیست و توانایی لازم برای توزیع دارو مورد نیاز را ندارد.

محمدی بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه سازمانی مردم‌نهاد است که در تمام حوادث و رخدادها حضور فعال دارد و جزو نهادهای امدادرسانی است که به‌عنوان اولین نیروی امدادی در صحنه حوادث حاضر می‌شود.

وی اضافه کرد: کاروان‌های سلامت جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه همواره با حضور در محلات کم‌برخوردار اقدام به ویزیت رایگان مراجعه‌کنندگان کرده و در صورت نیاز آنها را به مراکز درمانی معرفی می‌کند.

https://mersadnews.ir/short/46rZz
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار