دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-03 19:44 - شماره خبر : 8314 0
در خواب غفلت مسئولان امر شاهد هستیم؛

محرومیت دالاهونشینان از پارک‌های دارای امکانات

شهرستان زیبای دالاهو با وجود برخورداری از طبیعتی بکر فاقد پارک‌هایی مجهز و دارای امکانات است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهرستان دالاهو یکی از زیباترین شهرستان‌های استان کرمانشاه و دارای طبیعتی بی‌نظیر است که متأسفانه از منظر شهری مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است. 

با اندکی چرخیدن در سطح شهر دالاهو آنچه که در وهله نخست خودنمایی می‌کند نبود پارک‌های مجهز و دارای امکاناتی است که مردم در این روزهای تابستان اوقات خود را در آن سپری کنند. 

صرف نظر از نقش انکارناپذیر استفاده از پارک و فضای سبز، این یک حق شهروندی محسوب می‌شود که البته دالاهونشینان از آن کم‌نصیبت مانده‌اند بر همین اساس به گفتگو با شهردار دالاهو نشستیم که شرح گفتگو در ادامه می‌آید؛ 

درصدد تجهیز پارک‌های دالاهو هستیم

امیرحسین نصرتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: تمهیدات انجام شده گذشته سبب طرد افراد از پارک شده که خود به منزله انتقال معضل از مکانی از شهر به مکانی دیگر است. 

شهردار دالاهو گفت: در شهرداری دالاهو به ساماندهی پارک‌های شهرستان توجه خاصی می‌شود از جمله مرمت و بازسازی پارک‌ها، خرید چهار آلاچیق برای پارک کودک، خرید ۵۰ صندلی و ۸۰ گلدان برای پارک‌های داخل شهر از محل اعتبارات جاری شهرداری خریداری و نصب شده است. 

نصرتی  بر طراحی مجدد و ارائه ایده‌های ناب تاکید و تصریح کرد: روشنایی بیشتر، بازسازی و نرده‌کشی در اطراف پارک موجب افزایش بیشتر استفاده از پارک توسط افراد عادی و پاک شدن محل از وجود افراد ناباب می‌شود. 

وی در رابطه با پوشش گیاهی پارک‌های دالاهو بیان کرد: برنامه‌های خوبی طراحی کردیم که چمن‌ها و فضای سبز مناسبی برای پارک‌ها ایجاد کنیم چون چمن‌زارها توجه اکثریت استفاده‌کنندگان و گروه‌های سنی گوناگون را به خود جلب می‌کند. 

نصرتی با اشاره به ایجاد فضای مناسب در پارک‌ها برای بانوان، گفت: درصدد ایجاد پارک با امکانات و تجهیزات مناسب برای بانوان شهرستان دالاهو هستیم که ان‌شاءالله طی یکی دو هفته آینده آن را اجرایی خواهیم کرد. 

وی افزود: در طول هفته جاری پارک سبو دالاهو تخریب و بازسازی خواهد شد و تجهیزاتی مانند نصب تابلوها و کباب پزها، صندلی، استخر، ایجاد فضای سبز و موزاییک‌کاری و نصب المان‌های زیبا و نورپردازی مناسب انجام خواهد شد که موجب ایجاد نمایی زیبا خواهد شد. 

وی در پایان گفت: سعی می‌شود که پارک‌های شهرستان دالاهو فراتر از یک پارک محلی و تاحد منطقه‌ای باشد چون پارک‌ها به عنوان محل تفریح و ارتباطات و همچنین تحت عنوان محلی برای ایجاد تعاملات اجتماعی نقش به‌سزایی بر سلامت افراد دارند. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با توجه به اهمیت موضوع تجهیز پارک‌های شهر، امیدواریم به زودی شاهد تحقق وعده‌های شهردار دالاهو و رفع دغدغه‌های شهروندان این دیار باشیم. 

 

محرومیت دالاهونشینان از پارک‌های دارای امکانات
محرومیت دالاهونشینان از پارک‌های دارای امکانات
محرومیت دالاهونشینان از پارک‌های دارای امکانات
محرومیت دالاهونشینان از پارک‌های دارای امکانات

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/N2oJn
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار