حالت تاریک
در پس خواب غفلت متولیان امر؛

محور سنقر-بیستون همچنان قربانی می‌گیرد

محور سنقر-بیستون همچنان قربانی می‌گیرد

به دنبال مسکوت ماندن پروژه محور موصلاتی سنقر به بیستون همچنان شاهد فزونی گرفتن تصادفات جاده‌ای در این مسیر هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محور مواصلاتی سنقر به بیستون یکی از محورهای حادثه‌خیز استان کرمانشاه است که سالیان سال مورد بی‌مهری متولیان امر قرار گرفته است درحالی که عده‌ای بی‌گناه هر روز قربانی این غفلت مسئولان می‌شوند. 

صرف نظر از بررسی چرایی‌عدم تکمیل محور مواصلاتی سنقر به بیستون با توجه به اینکه پرداختن به این پروژه مطالبه‌ای عمومی است انتظار می‌رود متولیان امر به جای وعده و وعید دادن این بار همت کنند تا بیش از این خانواده‌ها داغدار تصادفات رانندگی در محور مذکور نشوند. 

تکمیل راه سنقر به بیستون با جدیت در دستور کار است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی مردم که مطالبه به حقی هم است روند تکمیل راه سنقر به بیستون است. 

وی افزود: بعد از انتخابات پیگیری آن را جزو اولویت‌های مهم قرار دادیم و جلساتی در سطح استان با مدیرکل راه و شهرسازی، استاندار و رئیس سازمان و برنامه بودجه برای تأمین اعتبار گذاشتیم. 

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به خروجی جلسه در دفتر وزیر محترم راه و شهرسازی با حضور مدیران استانی عنوان کرد:  طبق مصوبات جلسه علاوه بر اعتبارات تخصیص داده شده، آقای وزیر هم از منابعی که در اختیار دارد حدود ۵۰ میلیارد تومان برای تسریع در روند تکمیل این پروژه تخصیص داد. 

وی ضمن تاکید بر اینکه تکمیل پروژه سنقر به بیستون  اولویت اصلی ما است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد پروژه محور مواصلاتی سنقر به بیستون به سرانجام خوبی برسد. 

حسینی‌کیا ضمن اشاره به مسیر جاده وینسار به همدان، گفت: عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده، ردیف بودجه هم طی سال گذشته و امسال اختصاص داده شده است. 

وی افزود: امید است این بزرگراه را به  بزرگراه همدان و سنندج متصل کنیم  و مردم در مسیر تردد به تهران با امنیت سفر کنند. 

محور سنقر به بیستون جزو نقاط حادثه‌خیز است

مهدی دبیریان نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در خصوص محور سنقر به بیستون، اظهار داشت: تکمیل پروژه سنقر به بیستون از پروژه‌های اساسی و ضروری در شهرستان بوده و نیازمند پیگیری‌های جدی است. 

وی ضمن لزوم توجه به تکمیل پروژه سنقر به بیستون به‌عنوان راه اصلی تردد به مرکز استان، عنوان کرد: طی بازرسی‌ها و پیگیری‌ها قسمت‌هایی از این پروژه تکمیل شده و بخش‌های باقی‌مانده با تأمین اعتبار، تکمیل می‌شود. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سنقر و کلیایی ادامه داد:   این مسیر همیشه جزو راه‌های پرحادثه است بنابراین نیازمند تسریع در تکمیل روند پروژه و رفع نواقص جاده‌ای است. 

وی تصریح کرد: تا هشت کیلومتر پس از خروج از شهرستان سنقر و کلیایی مربوط به حوزه این شهرستان و بعد از آن حوزه شهرستان صحنه و سپس حوزه شهرستان هرسین است. 

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اشاره  به اینکه حوزه راه شهرستان سنقر و کلیایی تا تقاطع محور خیابان دوبانده است، تصریح کرد: طی پیگیری‌های صورت گرفته با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و تخصیص اعتبار از سوی وزیر محترم امیدواریم شاهد تسریع در روند تکمیل پروژه باشیم. 

دبیریان از جمله اقدامات ایمنی در حوزه راه سنقر را نصب چراغ در تقاطع خیاران، آسفالت کردن تمامی محور از گردنه تا ورودی شهر سنقر، تعریض چهار دستگاه پل در سال گذشته و خط‌کشی نصب شبرنگ در  طول مسیر نصب یک دستگاه دوربین کنترل سرعت در روبروی شهرک صنعتی و همچنین برقراری گشت‌های مداوم راهداری در مسیرهای اصلی شهرستان اعلام کرد. 

اقدامات لازم برای تخصیص اعتبار پروژه سنقر به بیستون انجام شده است

علی قربانی نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: طی پیگیری‌های انجام شده در مرکز استان و برگزاری نشست فوق‌العاده نماینده محترم شهرستان به همراه مدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و راه و شهرسازی اقدامات لازم برای تخصیص اعتبار ویژه به منظور تکمیل پروژه دوباندسازی انجام شده است. 

فرماندار سنقروکلیایی ادامه داد: در روند تکمیل پروژه محور سنقر به بیستون بازدیدهای مستمر انجام و نشست‌های تخصصی در شهرستان و استان انجام گرفته است. 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با توجه به بالا بودن آمار تصادفات رانندگی به ویژه در نقاط حادثه‌خیزی چون محور سنقر به بیستون، تکمیل چنین پروژه‌هایی بسیار حائز اهمیت است که انتظار می‌رود با قید فوریت مبنای عمل قرار گیرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از