حالت تاریک
در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری؛

مذاکره تنها راه حل مشکلات کشور نیست

مذاکره تنها  راه حل مشکلات کشور نیست

با وجود تجربه مذاکرات با کشورهای غربی و مشخص‌شدن نتیجه‌بخش نبودن آن اما برخی کاندیدها سعی دارند سرنوشت کشور را به مذاکره رقم بزنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و سرانجام پس از طی مراحل مختلف سرانجام روز جمعه هشتم تیرماه این رویداد مهم ملی برگزار می‌شود و رئیس‌جمهور منتخب توسط مردم انتخاب خواهد شد.

کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری طی زمان تبلیغات انتخاباتی خود با حضور در شهرهای مختلف و برنامه‌های تلویزیونی سعی کردند نظرات و برنامه‌های خود را مردم در راستای مدیریت اجرایی کشور تشریح کنند تا بتوانند نظر مردم را نسبت به خود جلب کنند.

همچنین برنامه مناظره‌های انتخاباتی طی روزهای تبلیغات انتخاباتی برگزار شد و مردم توانستند برنامه‌ها و نظرات داوطلبان را با یکدیگر مقایسه کنند تا بتوانند انتخاب اصلح را داشته و حضور آگاهانه و پر شوری را در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مناظرات انتخاباتی در حوزه سیاست خارجی و مذاکره با کشورهای غربی است که همواره مورد توجه مردم قرار دارد و با توجه به اهمیت موضوع برای کشور و مردم این مبحث به‌صورت ویژه توسط اقشار مختلف مردم بررسی می‌شود.

کاندیداهای اصولگرایان دارای برنامه بودند

تورج زینی‌وند در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مناظرات شب گذشته با موضوع سیاست خارجی جدی‌ترین بخش مناظرات بود که صحبت‌های مختلفی از سوی کاندیداها مطرح شد که بازتاب بسیاری در جامعه و رسانه‌ها داشت.

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: کاندیداهای جریان انقلاب با قاطعیت، شجاعت، شهامت و صراحت از دستاوردهای عظیم نظام و دولت شهید رییسی دفاع کردند موضوعی برخی داوطلبان آن را نادیده گرفتند و خواهان توقف این مسیر شدند و آن را مایه خسارت کشور دانستند.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: کاندیداهای جریان اصول‌گرایی برخلاف دو نامزد اصلاح طلب برای اداره کشور دارای برنامه بودند و نظرات بسیاری را مطرح کردند اما برخلاف آنها سایر داوطلبان تنها به بیان کلیات پیرامون مسائل اقتصادی صحبت‌هایی را مطرح کردند که به نظر می‌رسد پاسخگوی نیازهای اصلی مردم نیست.

وی ادامه داد: کاندیداهای اصلاح‌طلب بدون برنامه بودند و از ارائه پاسخ قانع‌کننده به پرسش‌های منتقدان ناتوان بودند و کلی‌گویی، بیان احساسی، عاطفی و تلاش برای موج سواری بر احساسات مخاطبان  از دیگر ویژگی‌های نامزدهای اصلاح طلب بود.

سرنوشت کشور نباید به مذاکره گره بخورد

پیمان لطیفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کاندیداهای جریان اصول‌گرایی دارای برنامه‌های مختلفی برای مدیریت اجرایی کشور بودند اما در طرف مقابل تنها کلیات مطرح شد و سعی کردند بیشتر به مباحث حاشیه‌ای پرداخته شود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کاندیداهای اصلاح‌طلب آنقدر در ارائه برنامه‌های خود ضعیف کردند که در میزگرد فرهنگی کارشناس آنها در پاسخ به یک سوال برخورد غیرمتعارف را از خود بروز داد و این برنامه را که با محوریت فرهنگ برگزار می‌شد را به حاشیه برد.

لطیفی بیان کرد: همچنین یکی دیگر از نقدهای موجود به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح‌طلب واگذار کردن سرنوشت کشور به مذاکرات و ارتباط با غرب بود موضوعی که در دولت‌های گذشته به آن پرداخته شد اما نتیجه لازم برای حل مشکلات کشور به دست نیامد و خسارات متعددی را متحمل شدیم.

وی ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مذاکرات در اولویت قرار گرفت اما پس از امضای قرارداد برجام طرف آمریکایی از اجرای آن خودداری کرد و با وجود اجرای تعهدات از سوی ایران آنها میز مذاکره را ترک کردند و نتیجه لازم به دست نیامد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: یکی از ملاک‌ها و معیارهایی که باید مورد توجه قرار بگیرد ادامه راه شهید رئیسی است زیرا ایشان مقتدرانه در مقابل دشمن ایستاد و کشور را محدود به رابطه با غرب نکرد و علاوه بر آن توانست ارتباط کشورمان با سایر کشورهای جهان را تقویت کند و تحریم‌ها را خنثی کند.

شهید رئیسی روابط خارجی کشور را احیا کردند 

علی شجاعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: متأسفانه عوامل دولت‌های یازدهم و دوازدهم با وجود آن‌که فرصت و اختیار کافی را برای مدیریت کشور داشتند اما از آن استفاده نکردند و تمام مسائل اقتصادی و سیاسی کشور را به مذاکره گره زدند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: با وجود شکست سیاست مذاکره با غرب اما برخی کاندیداهای مجدد در حال ارائه برنامه خود با محوریت اتکا به بیرون کشور هستند و دستاوردهای دولت شهید رئیسی را برای عضویت در پیمان شانگهای و بریکس را نادیده می‌گیرند.

وی ادامه داد: دستاوردهای دولت سیزدهم به ویژه شهید رئیسی چنان نادیده گرفته شد که رهبر معظم انقلاب فرمودند دلم به حال رئیسی سوخت و عده‌ای سعی دارند خدمات ایشان را به فراموشی بسپارند و قوانین مقابله‌ای با دشمنان را نیز نادیده می‌گیرند و انتقاد می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شهید رئیسی با تقوا و مدیریت جهادی در میدان حاضر شدند و توانستند بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کنند و برای خدمتگزاری به مردم شبانه‌روزی تلاش‌ کردند و نتیجه این مجاهدت‌ها تشییع میلیونی شهدای خدمت بود.

شجاعی افزود: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح مواردی هستند ‌که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند زیرا امنیت و اقتدار کشور به آن وابسته است و دولت آینده باید تلاش کند با تلاش بیشتر نسبت به رفع دغدغه‌های مردم اقدام کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ یکی از ملاک‌هایی که باید توسط مردم در امر انتخابات مورد توجه قرار بگیرد تداوم راه شهید رئیسی و اقتدار بیشتر انقلاب اسلامی ایران در برابر دشمنان است موضوعی که با سیاست خارجی عزتمندانه تحقق می‌یابد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از