حالت تاریک
همه خواهند آمد؛

اصلح‌گزینی در گرو مشارکت حداکثری در انتخابات

اصلح‌گزینی در گرو مشارکت حداکثری در انتخابات

در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گمانه‌زنی‌ها از مشارکت حداکثری مردم حکایت دارد که زمینه‌ساز انتخاب اصلح خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پس از شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، سرپرست هیأت دولت به همراه رؤسای قوه قضائیه و مقننه وظیفه دارند طی مدت ۵۰ روز شرایط برگزاری انتخابات را برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید فراهم کنند که با توجه به تقویم انتخابات این رویداد مهم ملی روز هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

بر اساس نظر شورای نگهبان و اعلام وزارت کشور پس از پایان فرصت ثبت‌نام صلاحیت آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی،‌ سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید و فرصت تبلیغات انتخاباتی آغاز شد.

سازمان صدا و سیما فرصت برابر را در اختیار کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داده تا علاوه بر معرفی خود نسبت به تبیین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای مدیریت اجرایی کشور طی چهار سال آینده اقدام کنند و بتوانند این برنامه‌ها را به صورت شفاف برای مردم بیان کنند.

به طور قطع تبیین برنامه‌های مدیریت اجرایی کشور و معرفی اولویت‌ها توسط کاندیداهای ریاست‌جمهوری می‌تواند زمینه مشارکت حداکثری و شور انتخاباتی را در بین مردم افزایش دهد و در روز هشتم تیرماه شاهد انتخاباتی با شکوه در سراسر کشور باشیم و بار دیگر اقتدار ملی ایرانیان را به تصویر بکشیم.


برنامه‌های مدیریت اجرایی کاندیداها برای مردم تبیین شود

نامدار یوسفوند در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: انتخابات در هر کشوری به معنای مشارکت و تصمیم‌گیری مردم برای آینده آن کشور است که در ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم با حضور آزادانه و آگاهانه می‌توانند نمایندگان خود در دولت، مجلس، مجلس خبرگان رهبری و شوراها را انتخاب کنند.

رئیس بسیج اساتید سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: مشارکت مردم در انتخابات در آینده یک کشور تأثیرگذار است و موجب تقویت روحیه ملی مردم آن سرزمین در برابر بیگانگان می‌شود و یک پیام اقتدار و امنیت را به سایر کشورها مخابره می‌کند.

یوسفوند بیان کرد: بر اساس اعلام شورای نگهبان ۶ کاندیدا برای حضور در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید صلاحیت شده‌اند که مردم می‌توانند از بین آنها فردی را که دارای سابقه اجرایی بهتر، توانایی مدیریت، انسجام‌بخشی، شایسته‌‌گزینی و... است انتخاب کنند تا فرد اصلح در نهایت مورد انتخاب مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یک رئیس‌جمهور زمانی که با آرای بسیار زیاد و بالا از سوی مردم منتخب شود می‌تواند قدرت رایزنی داخلی و خارجی خوبی را داشته باشد.

رئیس بسیج اساتید سپاه حضرت نبی‌ اکرم اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: برنامه‌ کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری هر چقدر به واقعیت نزدیک‌تر باشد می‌تواند زمینه انتخاب آگاهانه مردم را در پی‌ داشته باشد و در اصل نیازهای اصلی مردم مانند اقتصاد و معیشت آنها بیان مورد توجه قرار گیرد.

یوسفوند خاطرنشان کرد: مردم شناخت محدودی نسبت به کاندیداهای ریاست‌جمهوری دارند و تبیین برنامه‌ها و شخصیت افراد می‌تواند زمینه انتخاب نهایی را برای افراد رقم بزند و تا روز هشتم تیرماه این تحلیل و بررسی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در مقطع حساس کنونی هرچه انتخاب بهتری را داشته باشیم می‌توانیم در مسیر رشد و تکامل کشور گام برداریم و در آینده دو موضوع مهم دولت‌سازی و جامعه‌پردازی مورد توجه قرار بگیرد که در گام نخست و در ۴۰ ساله نخست این مهم را تحقق بخشیدیم و در ادامه باید با الگوگیری صحيح گام بعد را محکم برداریم.

انتخابات تجلی نظام مردم‌سالاری‌ دینی است

تورج زینی‌وند در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: انتخابات تجلی نظام مردم‌سالاری‌ دینی در نظام انقلاب اسلامی ایران است که از ابتدای پیروزی انقلاب زمینه برگزاری بیش از ۵۰ انتخابات در کشور با توجه به امنیت و آرامش کشور مهیا شده است.

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه گفت: حضور مردم در انتخابات بیان‌گر بلوغ سیاسی و فکری مردم آن جامعه است که اگر جامعه‌ای به بلوغ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسیده باشد نسبت به تعیین سرنوشت و مشارکت در تصمیم‌گیری امور کشور بی‌تفاوت نیست و اقتدار ملی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات تلاش برای حل مشکلات و کاستی‌های کشور است که مردم به صورت مستقیم در انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به شیوه و مدل اجرایی مدیریت کشور اظهارنظر می‌کنند و مسئولان نیز با توجه به نیازهای اصلی و مورد خواست مردم تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه افزود: انتخاب اصلح به همراه مشارکت حداکثری می‌تواند اوضاع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور را بهبود و به سمت اصلاح ساختارها هدایت کند زیرا امروز یکی از نیازها و اولویت‌های مردم بهبود وضعیت معیشتی است که طی سال‌های گذشته به درستی مورد مطالبه قرار گرفته است.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر این امر تأکید داشته‌اند که حضور پر شور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به همراه انتخاب افراد اصلح و شایسته اقتدار ملی، آرامش و امنيت کشور را افزایش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد دشمنان فشار را بر کشورمان تحمیل کنند.

وی تأکید کرد: حضور مردم در انتخابات به صورت شفاف مقابله با توطئه و نقشه‌های دشمنان است و در حقیقت پشتوانه‌های داخلی و خارجی کشور را بهبود می‌بخشند تا مسئولان کشور با برنامه‌ریزی درست برای حل مشکلات اقدام کنند و پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

استاد دانشگاه رازی استان کرمانشاه عنوان کرد: برنامه‌های سازمان صدا و سیما فرصتی برای تبیین برنامه‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری است و مردم باید اولویت‌های خود را برای مدیریت کشور در این رویداد مهم ملی تصمیم‌گیری و نظرات خود را به صورت شفاف بیان ‌کنند.

راه شهید رئیسی بهترین الگو برای رئيس‌جمهور آینده

محمدهادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهید سید ابراهیم رئیسی در زمان برگزاری انتخابات با رعایت اخلاق نسبت به تمام مباحث مطرح شده پاسخگو بود و هیچ‌گاه برای پاسخ منتقدان از روش‌های نادرست استفاده نکرد.

رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته و مهم شهید رئیسی تلاش، کوشش، روحیه خستگی‌ناپذیری و حضور در بین مردم بود به نحوی که در تمام شهرها و روستاهای دورافتاده و در حوادث مختلف حاضر می‌شدند و برای حل مشکلات دستورات لازم را ابلاغ می‌کردند و ایشان تا زمان حل کامل مشکل لحظه به لحظه اقدامات صورت گرفته را رصد می‌کردند.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی بهترین الگو برای رؤسای جمهور آینده هستند زیرا ایشان تراز جدیدی را از شیوه مدیریت اجرایی کشور و ارتباط با مردم شکل دادند که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت و رهبر انقلاب در جملاتی شهید جمهور را ظرفیت از دست‌رفته نظام اسلامی تلقی کردند.

رئیس بسیج اساتید استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برنامه‌های تبلیغاتی و مناظرات فرصت مغتنمی برای ارائه برنامه‌ها و معرفی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری است تا مردم بتوانند بهترین و مناسب‌ترین فرد را در سکان اجرایی کشور منصوب کنند.

صحرایی تأکید کرد: خدمات شهید جمهور در حوزه برق و آبرسانی، بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، مهار ویروس کرونا، راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه‌تمام و.... از جمله اقدامات مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با توجه به آغاز تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری و حضور سیاسیون از احزاب مختلف، پیش‌بینی می‌شود مردم مشارکتی پر شور را در انتخابات آینده به نمایش بگذارند تا خرد جمعی در نهایت منجر به انتخاب اصلح شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از