حالت تاریک
معاون اجتماعی سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) مطرح کرد:

گفتمان‌سازی افزایش جمعیت، مؤلفه قدرت کشور

گفتمان‌سازی افزایش جمعیت، مؤلفه قدرت کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از بزرگترین گره‌های ذهنی مردم عدم گفتمان‌سازی است، گفت: گفتمان‌سازی در موضوع افزایش جمعیت از مؤلفه‌های قدرت کشور است.

شهریار محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از اقدامات معاونت فرهنگی، اجتماعی سپاه پاسداران شناسایی زوج‌های بسیجی کم‌بضاعت است که در این خصوص به نوعروسانی که از لحاظ مالی در تنگنا هستند در تهیه جهیزیه کمک خواهد شد. 

معاون اجتماعی فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه همچنین به برخی از مقدمات برگزاری عروسی همچون کمک‌هزینه کرایه تالار از لحاظ مالی به این زوج‌ها کمک خواهد شد که در این خصوص این معاونت با شناسایی خیرین ثروتمند آنها را ترغیب به کمک به زوج‌های کم‌برخوردار می‌کند. 

وی گفت: در بحث ناباروری نیز مراکزی از طریق مؤسسه درمان بسیجیان برای مساعدت مالی به زوج‌های نابارور در نظر گرفته شده است. 

محمدی تصریح کرد: کار مهم دیگری که انجام می‌شود مبحث گفتمان‌سازی است که یکی از بزرگترین گره‌های ذهنی مردم همین مسئله است. 

وی ادامه داد: گاهی مواقع فقر مالی فقط در ذهنیت یک شخص وجود دارد و در واقعیت اگر شرایط خود را با اوضاع پیشینیان مقایسه کند می‌بیند که واژه فقر مالی برای او حقیقت ندارد.

محمدی تصریح کرد: برای رفع این ذهنیت معاونت اجتماعی فرهنگی سپاه با اقداماتی فرهنگی همچون تهیه موشن‌گرافی، انیمیشن، شعر، مقاله‌نویسی، مسابقه کتابخوانی و برگزاری کارگاه‌های متعدد این گره‌های ذهنی را باز کرده و اقدام به تبیین برخی ذهنیت‌های اشتباه می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه ما سیر نزولی جمعیت آن است، خاطرنشان کرد: اگر روند کاهش جمعیت به همین صورت پیش برود کشور از جنبه‌های مختلفی همچون دفاعی، سلامت، مدیریت، حکمرانی، تعلیم و تربیت دچار مشکل خواهد شد.

محمدی افزود: یکی از مؤلفه‌های قدرت هر کشوری جمعیت آن است با از دست‌دادن این عامل مهم در برابر تهاجم خارجی هم از جنبه فرهنگی، هم نظامی و هم فکری آسیب‌پذیر خواهیم شد بنابراین در زمینه فرزندآوری و افزایش جمعیت باید اقدامات اساسی و آگاه‌سازی لازم صورت گیرد. 

وی اذعان داشت: یکی از توصیه‌های اسلام به مسلمانان صله ارحام است یعنی دید و بازدید اعضای خانواده و اقوامی همچون برادر، عمو، دایی و سایر بستگان لذا اگر خانواده تشکیل نشود و فرزندآوری صورت نگیرد صله ارحام هم وجود نخواهد داشت.

محمدی ادامه داد: در بعضی کشورهای غربی همچون انگلیس آن‌قدر وضعیت فرزندآوری وخیم است که وزارتخانه‌ای برای ترغیب به تشکیل خانواده و فرزندآوری ایجاد شده است.

وی افزود: افراد جامعه اگر از سبک زندگی ایرانی اسلامی دوری کرده و از فرهنگ منحط غربی پیروی کنند بدون شک در آینده مشکل پیدا خواهند کرد و از لحاظ روحی روانی دچار سرخوردگی شده و جامعه با آسیب‌های فرهنگی و روانی همچون خودکشی مواجه خواهد شد. 

معاون اجتماعی فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) اظهار امیدواری کرد که با همکاری همه مردم و ارگان‌ها و همچنین اعضای سپاه و بسیج در کنار اقدامات دولت گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از