حالت تاریک
یک مسئول خبر داد:

معرفی ۵۰ شرکت برای سرویس مدارس کرمانشاه

معرفی ۵۰ شرکت برای سرویس مدارس کرمانشاه

معاون اجرایی حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: تاکنون تعداد ۵۰ شرکت برای سرویس مدارس به آموزش پرورش استان معرفی شده است.

هوشنگ احمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به تمهیدات سازمان تاکسیرانی برای تامین سرویس مدارس در آستانه بازگشایی مدارس اظهار داشت: تعداد ۵۰ شرکت از طریق معاونت حمل و نقل شهرداری کرمانشاه به آموزش پرورش استان معرفی شده است.

 

معاون اجرایی حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه افزود: رانندگان بایستی پس از تشکیل پرونده در شرکت‌های مورد نظر در سامانه سپند ثبت‌نام کنند.

 

وی گفت: شهرداری ها مسئولیت تامین شرکت های مورد نیاز برای سرویس مدارس را برعهده دارند و رانندگان واجد شرایط نیز می توانند فرآیند ثبت نام در این سامانه را انجام دهند. بر این اساس تا زمان حاضر سه هزار شرکت واجد شرایط تایید شده از سوی شهرداری ها در این سامان ثبت نام کره اند و آماده ارائه خدمت به دانش آموزان هستند.

 

احمدی تصریح کرد: اولیایی که درخواست سرویس برای فرزندان خود دارند هر چه سریعتر به مدارس مراجعه کنند.

 

وی افزود: نیاز است که شرکت ها و راننده های سرویس مدارس شناسایی شوند و والدین هم بتوانند با اطمینان خاطر ثبت نام کنند.

 

احمدی گفت: به استناد مفاد دستورالعمل اجرایی آیین نامه حمل و نقل دانش‌آموزان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر اساس قانون تکلیف دارند نسبت به ثبت نام و ساماندهی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی فعالیت در سرویس مدارس در بازه زمانی تعریف شده در هر سال تحصیلی اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: پیش از این در حوزه سرویس مدارس شاهد نابسامانی هایی بودیم به دلیل اینکه سرویس مدارس آزاد بر بودند و گاهی هم معاینه فنی نداشتند یا اینکه راننده ها از استانداردهای لازم برخوردار نبودند و حوادثی هم در این زمینه رخ می داد، اما با اجرای سامانه سپند و کمک و همکاری والدین می تواینم از بالاترین سطح امنیت، سلامت و کیفیت سرویس مدارس برخوردار باشیم و این امر مستلزم همکاری هرچه بیشتر والدین است.

 

احمدی در مورد هزینه سرویس مدارس نیز تصریح کرد: بر اساس قانون، تعیین کرایه حمل و نقل سرویس مدارس بر عهده شورای اسلامی هر شهر است که بعد از تایید فرمانداری ها اعلام می شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از